Page 148 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 148

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 24

        TEMA 10: VALUES AND NORMS

         Etkinliğe             E11.10.S1. Students will be able to exchange ideas about values and practices.
         Dönüştürülecek        E11.10.W2. Students will be able to write slogans about spiritual, moral and social
         Öğrenme Çıktıları     values.
                               Öğrenciler Türk ve dünya edebiyatında manevi, ahlaki ve toplumsal değerler sunan
                               kişileri tanır.
                               Konu hakkında bilgi toplar ve güvenilir kaynakları ayırt edebilir.
         Ön Koşul Beceriler /   Öğrenciler  yaptığı  araştırmalar  sonucunda  hazırladığı  ürünü  sözlü  ve  yazılı  olarak
         Temel Kabuller        sunar.
                               Öğrenciler  İngilizce  dil  bilgisi  kurallarını  bilir  ve  uygun  noktalama  işaretlerini  ve
                               bağlaçlarını kullanarak düşüncelerini ifade eder.
                               Yaratıcı ve eleştirisel bir bakış açısıyla görüşlerini ifade edebilir.
                               Öğrenciler Türk ve dünya edebiyatında manevi, ahlaki ve toplumsal değerler sunan
                               kişileri tanıyıp ifade edebilmede zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Bu kişilerin yazdığı ürünleri, yaşam hikâyesini okuyup edindiği bilgiler doğrultusunda
                               ürün çıkarabilmede zorlanabilir.
                               İnternet, bilgisayar gibi teknoloji araçlarını etkili bir şekilde kullanmakta zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenci  için  hazırlanan  menüde  yer  alan  yönergeler
                               Türkçe açıklamaları ile birlikte sunulur. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için öğrenme
         İçerik
                               menüsünün  yazı  puntoları  büyütülebilir,  ana  başlık  ve  alt  başlıklar  farklı  renklerde
                               gruplandırılabilir.
                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere dünya edebiyatına ve düşünürlerine ilişkin gör-
                               seller verilir. Görseller ile birlikte çalışma alanları verilerek öğrencilerin bildiklerini eş-
                               leştirmeleri istenir.
                               SF2: Öğrenme menüsü yönteminin kullanımında tüm basamaklarda desteğe ihtiyacı
                               olan öğrencilerin aktif katılımları sağlanır. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci ile benzer
                               konu çalışan akranının ikili çalışması sağlanır.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin belirlemiş olduğu kişiye ilişkin araştırma süre-
                               cinde teknolojik ürünleri kullanmasına imkân verilir. Birlikte çalışmaya karar verilen
                               akranı var ise ikili çalışmasına devam eder.
         Süreç                 SF4:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciye  seçtiği  Türk  düşünüre  ait  doğru  /  yanlış
                               (true  /  false)  cümlelerinden  oluşan  bir  çalışma  kâğıdı  verilir.  Öğrencinin  teknolojik
                               araçları kullanarak araştırması sağlanır ve verilen sorulardan cevaplamayı tercih et-
                               tiği soruları yanıtlamaları istenir.
                               SF5: Desteğe gereksinimi olan öğrenci için başlangıçta seçtiği ünlü Türk düşünürün
                               hayatını anlatan bilgilerin yer aldığı (A1 seviyesinde)  ve boşluklardan oluşan çalışma
                               kâğıdı verilir. Sayfanın kenarında boşluklara uygun kelimeler yer alır, öğrenciden uy-
                               gun olan boşluğa kelimeyi yerleştirmesi istenir.
                               SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin belirlemiş olduğu kişiye ilişkin çalışma sorularını
                               öğretmen çalışma kâğıdına basit bir şekilde aktarır. Çalışma kâğıdında soru ve

    148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153