Page 148 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 148
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 24
TEMA 10: VALUES AND NORMS
Etkinliğe E11.10.S1. Students will be able to exchange ideas about values and practices.
Dönüştürülecek E11.10.W2. Students will be able to write slogans about spiritual, moral and social
Öğrenme Çıktıları values.
Öğrenciler Türk ve dünya edebiyatında manevi, ahlaki ve toplumsal değerler sunan
kişileri tanır.
Konu hakkında bilgi toplar ve güvenilir kaynakları ayırt edebilir.
Ön Koşul Beceriler / Öğrenciler yaptığı araştırmalar sonucunda hazırladığı ürünü sözlü ve yazılı olarak
Temel Kabuller sunar.
Öğrenciler İngilizce dil bilgisi kurallarını bilir ve uygun noktalama işaretlerini ve
bağlaçlarını kullanarak düşüncelerini ifade eder.
Yaratıcı ve eleştirisel bir bakış açısıyla görüşlerini ifade edebilir.
Öğrenciler Türk ve dünya edebiyatında manevi, ahlaki ve toplumsal değerler sunan
kişileri tanıyıp ifade edebilmede zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Bu kişilerin yazdığı ürünleri, yaşam hikâyesini okuyup edindiği bilgiler doğrultusunda
ürün çıkarabilmede zorlanabilir.
İnternet, bilgisayar gibi teknoloji araçlarını etkili bir şekilde kullanmakta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için hazırlanan menüde yer alan yönergeler
Türkçe açıklamaları ile birlikte sunulur. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için öğrenme
İçerik
menüsünün yazı puntoları büyütülebilir, ana başlık ve alt başlıklar farklı renklerde
gruplandırılabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere dünya edebiyatına ve düşünürlerine ilişkin gör-
seller verilir. Görseller ile birlikte çalışma alanları verilerek öğrencilerin bildiklerini eş-
leştirmeleri istenir.
SF2: Öğrenme menüsü yönteminin kullanımında tüm basamaklarda desteğe ihtiyacı
olan öğrencilerin aktif katılımları sağlanır. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci ile benzer
konu çalışan akranının ikili çalışması sağlanır.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin belirlemiş olduğu kişiye ilişkin araştırma süre-
cinde teknolojik ürünleri kullanmasına imkân verilir. Birlikte çalışmaya karar verilen
akranı var ise ikili çalışmasına devam eder.
Süreç SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye seçtiği Türk düşünüre ait doğru / yanlış
(true / false) cümlelerinden oluşan bir çalışma kâğıdı verilir. Öğrencinin teknolojik
araçları kullanarak araştırması sağlanır ve verilen sorulardan cevaplamayı tercih et-
tiği soruları yanıtlamaları istenir.
SF5: Desteğe gereksinimi olan öğrenci için başlangıçta seçtiği ünlü Türk düşünürün
hayatını anlatan bilgilerin yer aldığı (A1 seviyesinde) ve boşluklardan oluşan çalışma
kâğıdı verilir. Sayfanın kenarında boşluklara uygun kelimeler yer alır, öğrenciden uy-
gun olan boşluğa kelimeyi yerleştirmesi istenir.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin belirlemiş olduğu kişiye ilişkin çalışma sorularını
öğretmen çalışma kâğıdına basit bir şekilde aktarır. Çalışma kâğıdında soru ve
148