Page 151 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 151

İngilizce

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Birinci Ders
                               Warm-up:
                               Öğretmen dersin girişinde beyin fırtınası tekniğini uygular. Öğrencilere dünya ede-
                               biyatı ve düşünce dünyasının önemli kişilerden kimleri tanıdıklarını sorar (SF1). Öğ-
                               rencilerden gelen tüm cevapları sınıf tahtasına yazar. Ardından öğrencilere menü-
                               ler dağıtır ve bireysel çalışmaları istenir (FÖOD1) (İF1).
                               Öğrenme menüsü tekniği uygulama sürecine geçilir (SF2).

                               Örneğin "Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerini tanımaya da-
                               vetlisiniz."
                               Mezeler: Mezeler tüm öğrencilerin  yapmak zorunda olduğu bölümdür.
                               "Tarihte yer alan Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerinin kim-
                               ler olduğunu" araştırır ve bunları listeler (SF3).
                               Başlangıç:  Başlangıç  menüsünden  öğrenci  bir  tanesini  seçer  ve  araştırma  yapıp
                               100-120 kelimeden oluşan bir metin yazar (SF4).
                               Aşağıda ismi geçen Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerinden
                               birini seçip araştırma yapar ve hayatı hakkında metin oluştur (SF5).
                                 •  Yunus Emre
                                 •  Mevlana Celaleddin-i Rumi
                                 •  Hacı Bektaşı Veli
                                 •  Ahi Evran
         Uygulama Süreci       Speaking:

                               Ana menü: Ana menüde yer alan sorulardan en az iki tanesini sözlü olarak cevap-
                               laması istenir (SF6).
                                 •  Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerinin Türk- İslam dün-
                                   yasındaki etkisi nedir?
                                 •  Bu düşünürler hangi değerlerimizi vurgulamakta ve bu değerlerle neleri ortaya
                                   koymaktadır?
                                 •  Hangi önemli eserlere imza atmıştır?
                                 •  Bu düşünürler kimlerden etkilenerek düşüncelerini ortaya koymuştur ve yaşam-
                                   ları boyunca kimleri etkilemişlerdir?
                                 •  Bu kişilerin yazdıkları eserler edebiyatımızda nasıl bir etki bırakmıştır?
                                 •  Günümüz gençliğinin bu kişilerin felsefesiyle buluşma veya ayrışma noktaları
                                   var mıdır? Varsa bunlar nelerdir?
                               İkinci Ders
                               Writing:
                               Tatlı: Tatlı menüsünde öğrenciler bir çalışma ortaya koyarlar. Hazırlanan ürünün
                               içerisinde manevi, ahlaki ve toplumsal değerlerle ilgili sloganlar içermek zorunda-
                               dır (SF7).
                                 •  Poster

                                 •  İnfografik
                                 •  PPT sunu

                                                                                                         151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156