Page 151 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 151
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen dersin girişinde beyin fırtınası tekniğini uygular. Öğrencilere dünya ede-
biyatı ve düşünce dünyasının önemli kişilerden kimleri tanıdıklarını sorar (SF1). Öğ-
rencilerden gelen tüm cevapları sınıf tahtasına yazar. Ardından öğrencilere menü-
ler dağıtır ve bireysel çalışmaları istenir (FÖOD1) (İF1).
Öğrenme menüsü tekniği uygulama sürecine geçilir (SF2).
Örneğin "Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerini tanımaya da-
vetlisiniz."
Mezeler: Mezeler tüm öğrencilerin yapmak zorunda olduğu bölümdür.
"Tarihte yer alan Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerinin kim-
ler olduğunu" araştırır ve bunları listeler (SF3).
Başlangıç: Başlangıç menüsünden öğrenci bir tanesini seçer ve araştırma yapıp
100-120 kelimeden oluşan bir metin yazar (SF4).
Aşağıda ismi geçen Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerinden
birini seçip araştırma yapar ve hayatı hakkında metin oluştur (SF5).
• Yunus Emre
• Mevlana Celaleddin-i Rumi
• Hacı Bektaşı Veli
• Ahi Evran
Uygulama Süreci Speaking:
Ana menü: Ana menüde yer alan sorulardan en az iki tanesini sözlü olarak cevap-
laması istenir (SF6).
• Türk edebiyatının ve düşünce dünyasının önemli büyüklerinin Türk- İslam dün-
yasındaki etkisi nedir?
• Bu düşünürler hangi değerlerimizi vurgulamakta ve bu değerlerle neleri ortaya
koymaktadır?
• Hangi önemli eserlere imza atmıştır?
• Bu düşünürler kimlerden etkilenerek düşüncelerini ortaya koymuştur ve yaşam-
ları boyunca kimleri etkilemişlerdir?
• Bu kişilerin yazdıkları eserler edebiyatımızda nasıl bir etki bırakmıştır?
• Günümüz gençliğinin bu kişilerin felsefesiyle buluşma veya ayrışma noktaları
var mıdır? Varsa bunlar nelerdir?
İkinci Ders
Writing:
Tatlı: Tatlı menüsünde öğrenciler bir çalışma ortaya koyarlar. Hazırlanan ürünün
içerisinde manevi, ahlaki ve toplumsal değerlerle ilgili sloganlar içermek zorunda-
dır (SF7).
• Poster
• İnfografik
• PPT sunu
151