Page 168 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 168

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Neşe Kaynağı
         Konu                  Psychology
                               Öğrenciler dinleme metnindeki kişilerin ruh hâllerini ve onlara verilen tavsiyelerin
                               detaylarını fark eder ve not alır.
                               Tavsiye  vermek  için  kullanılan  dil  bilgisi  yapılarını  farkeder,  yazabilir  ve
                               konuşmalarında  kullanabilir.  Bu  yapılardan  bazıları:  Modals  for  Suggestions,
         Öğrenme Hedefleri     Conditional  Sentences,  Imperatives,  Simple  Present  and  Present  Continuous,
                               Conditional Sentences.
                               Öğrenciler bir arkadaş, psikolog / okul danışmanı ile bir danışan arasında geçen
                               duyguların ifade edildiği ve bu duygulara uygun tavsiyelerin verildiği bir drama
                               etkinliğinde rol alabilir.

                               Ses Dosyası Oynatıcı, Akıllı Tahta, Ses Dosyası (EBA portalında kayıtlı, 3219_T5_2_
         Materyaller           Tapescript kodlu ses kaydı) , Sözlük, Çalışma Kâğıtları, Yapışkan Not Kâğıtları, Rol
                               Kartları, Renkli Kalemler ve Kâğıt
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlik planı ardışık iki ders saati sürede, sınıf ortamında E12.5.L1., E12.5.S1.
                               kazanımlarına  yönelik dinleme ve konuşma etkinliği yapmak üzere hazırlanmıştır.
                               E12.5.W1 kazanımı ödev olarak verilir.
                               Derste  kullanılan  öğretim  metotları  ve  açıklamaları,  uygulanan  etkinliklerin
                               kriterleri  ve  değerlendirme  araçları  şunlardır:  Her  bir  strateji  öğrencilerin
                               ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine göre uyarlanabilir. Bu iki ders ve ders sonrası
                               ödevlendirme Sorumlululuğun Kademeli Olarak Bırakılması Stratejisi (Strategy
                               for Gradual Release of Responsibility) kullanılarak yapılandırılmıştır.
                                1.  Öğretmen Merkezli Anlatım
                                2.  Aktif Dinleme

                                3.  İş Birlikli Öğrenme
                                4.  Öğrenci Katılımı
                                5.  Grafik Düzenleyici Hazırlama
         Etkinlik Açıklaması
                                6.  Akran Değerlendirmesi
                                7.  Thumbs-up Thumbs down

                                8.  Yapılandırılmış Tartışma
                                9.  Rol Yapma

                                 10. Yansıtıcı Günlük
                               Öğretmen Merkezli Anlatım (Teacher-Centered Instruction): Öğretmenin bilgiyi
                               doğrudan öğrencilerle paylaştığı bir öğretim stratejisidir. Kalabalık sınıflarda dil
                               bilgisi  yapılarını  öğretmek  için  kullanılabilir.  Bu  etkinlikte  öğrenciler  rol  yapma
                               etkinliğinden  önce  diyaloglarını  kolaylıkla  yazabilmeleri  için  tavsiye  vermekte
                               kullanılan  birkaç  dil  bilgisi  yapısı  örnek  cümleler  ile  desteklenerek  öğretmen
                               tarafından anlatılır.
                               Aktif  Dinleme  (Active  Listening):  Öğrencilerin  dikkatlice  dinlemesi  ve  önemli
                               bilgileri not alması teşvik edilir. Listening etkinliğinin vazgeçilmez uygulamasıdır.



    168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173