Page 168 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 168
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Neşe Kaynağı
Konu Psychology
Öğrenciler dinleme metnindeki kişilerin ruh hâllerini ve onlara verilen tavsiyelerin
detaylarını fark eder ve not alır.
Tavsiye vermek için kullanılan dil bilgisi yapılarını farkeder, yazabilir ve
konuşmalarında kullanabilir. Bu yapılardan bazıları: Modals for Suggestions,
Öğrenme Hedefleri Conditional Sentences, Imperatives, Simple Present and Present Continuous,
Conditional Sentences.
Öğrenciler bir arkadaş, psikolog / okul danışmanı ile bir danışan arasında geçen
duyguların ifade edildiği ve bu duygulara uygun tavsiyelerin verildiği bir drama
etkinliğinde rol alabilir.
Ses Dosyası Oynatıcı, Akıllı Tahta, Ses Dosyası (EBA portalında kayıtlı, 3219_T5_2_
Materyaller Tapescript kodlu ses kaydı) , Sözlük, Çalışma Kâğıtları, Yapışkan Not Kâğıtları, Rol
Kartları, Renkli Kalemler ve Kâğıt
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik planı ardışık iki ders saati sürede, sınıf ortamında E12.5.L1., E12.5.S1.
kazanımlarına yönelik dinleme ve konuşma etkinliği yapmak üzere hazırlanmıştır.
E12.5.W1 kazanımı ödev olarak verilir.
Derste kullanılan öğretim metotları ve açıklamaları, uygulanan etkinliklerin
kriterleri ve değerlendirme araçları şunlardır: Her bir strateji öğrencilerin
ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine göre uyarlanabilir. Bu iki ders ve ders sonrası
ödevlendirme Sorumlululuğun Kademeli Olarak Bırakılması Stratejisi (Strategy
for Gradual Release of Responsibility) kullanılarak yapılandırılmıştır.
1. Öğretmen Merkezli Anlatım
2. Aktif Dinleme
3. İş Birlikli Öğrenme
4. Öğrenci Katılımı
5. Grafik Düzenleyici Hazırlama
Etkinlik Açıklaması
6. Akran Değerlendirmesi
7. Thumbs-up Thumbs down
8. Yapılandırılmış Tartışma
9. Rol Yapma
10. Yansıtıcı Günlük
Öğretmen Merkezli Anlatım (Teacher-Centered Instruction): Öğretmenin bilgiyi
doğrudan öğrencilerle paylaştığı bir öğretim stratejisidir. Kalabalık sınıflarda dil
bilgisi yapılarını öğretmek için kullanılabilir. Bu etkinlikte öğrenciler rol yapma
etkinliğinden önce diyaloglarını kolaylıkla yazabilmeleri için tavsiye vermekte
kullanılan birkaç dil bilgisi yapısı örnek cümleler ile desteklenerek öğretmen
tarafından anlatılır.
Aktif Dinleme (Active Listening): Öğrencilerin dikkatlice dinlemesi ve önemli
bilgileri not alması teşvik edilir. Listening etkinliğinin vazgeçilmez uygulamasıdır.
168