Page 175 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 175

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 28

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK

         Etkinliğe             KİM.12.2.5. Hidrokarbonları sınıflandırabilme
         Dönüştürülecek        KİM.12.2.6.  Alifatik  hidrokarbonların  sistematik  adlandırılmasına  ilişkin  tümeva-
         Öğrenme Çıktıları     rımsal akıl yürütebilme
                               12.2.5.

                               a) Hidrokarbonların sınıflandırılmasına ilişkin ölçütler (tek, çift ya da üçlü bağların
                               varlığı, halkalı yapıların bulunması veya benzen halkasını içerip içermediği) belirler.

                               b)  Belirlediği  ölçütler  doğrultusunda  hidrokarbonları  alifatik  ve  aromatik  olarak
                               ayrıştırır.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       c) Alifatik hidrokarbonları gruplandırır.
                               12.2.6.
                               a) Alifatik hidrokarbonların sistematik adlandırılmasına ilişkin örüntü bulur.

                               b) Alifatik hidrokarbonların IUPAC sistemine göre adlandırılmasına ilişkin genelle-
                               me yapar.
                               9. Sınıf 1. Tema

                               KİM.9.2.4. Moleküllerin Lewis nokta yapısına ilişkin çıkarımda bulunabilme
                               12. Sınıf 2. Tema
         Ön Koşul Beceriler/   12.2.1. Molekülleri oluşturan atomlar arasındaki sigma ve pi bağlarını açıklamak
         Temel Kabuller        için kanıt kullanabilme

                               12.2.4. Organik bileşiklerin gösterimi için kullanılan farklı formüllere ilişkin tümeva-
                               rımsal akıl yürütebilme

                               12.2.5. Hidrokarbonları sınıflandırabilme
                               Öğrenciler, hidrokarbon bileşiklerin sınıflandırılmasında kullanılan ölçütlerin neler
                               olduğunu bilemeyebilir.

                               Öğrenciler,  ölçütleri  belirlemesine  rağmen  sınıflandırmayı  yapmakta  sınırlılık
                               yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Alifatik hidrokarbonları sınıflandırmada sıkıntı yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Mevcut isimlerden yola çıkarak IUPAC sistemine göre adlandırma kuralları oluştur-
                               mada sıkıntı yaşayabilir.
                               Oluşturduğu  kuralları  başka  bileşikleri  adlandırmak  için  genelleme  yapmada
                               problem yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Öğrencilere  hidrokarbonların  günlük  hayattaki  kullanım  alanlarını  ve  mole-
                               küler yapılarını anlatan görseller ve videolar sunulabilir. Örneğin; meyve olgunlaş-
         İçerik
                               tırma süreçlerinde etilen gazının kullanımı, mum yapımında parafinin kullanımı ile
                               ilgili videolar öğrencilere izletilebilir.





                                                                                                         175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180