Page 180 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 180
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
II. 4 ve 9
III. 2, 3 ve 7
IV. 5 ve 8
V. 1 ve 6
VI. 2
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3, 5, 6, 7 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış se-
çilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
C1 = 7, C2 = 7, C3 = 0 ve C4 = 2’dir.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 7/7 – 0/2 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değe-
re 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 7, C3 = 1 ve C4 = 2’dir.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 3 / 7 – 1 / 2 = - 0,071 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,65 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
180