Page 180 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 180

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 II. 4 ve 9
                                III. 2, 3 ve 7

                                IV. 5 ve 8
                                 V. 1 ve 6
                                VI. 2

                               Örnek 1:
                               Öğrenci I. soru için “1, 2, 3, 5, 6, 7 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                               Bu durumda;

                               C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış se-
                               çilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre

                               C1 = 7, C2 = 7, C3 = 0 ve C4 = 2’dir.
                               Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 7/7 – 0/2 = 1 olacaktır.
                               Yukarıdaki  formül  uygulandığında  sonucun  1  olduğu  görülmektedir.  Bu  değe-
                               re  1  eklenip  5  ile  çarpılınca  elde  edilen  sonuç  olan  10  öğrencinin  aldığı  puanı
                               göstermektedir.
                               (1 + 1) · 5 = 10 puan
                               Örnek 2:

                               Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                               Bu durumda;
                               C1 = 3, C2 = 7, C3 = 1 ve C4 = 2’dir.

                               (C1 : C2) – (C3 : C4) = 3 / 7 – 1 / 2 = - 0,071 olacaktır.
                               Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,65 öğrencinin
                               aldığı puanı göstermektedir.

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)

                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)


    180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185