Page 176 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 176

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF2: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere oluşturdukları ölçütleri ve yap-
                               tıkları  sınıflandırmaları  tartışmaları  için  dersin  başında  sunduğu  yazılı  ve  görsel
                               materyalleri ipucu olarak hatırlatabilir.

                               İF3: Öğretmen öğrencilere araştırma yapmaları için konunun yer aldığı görsel/ya-
                               zılı materyaller verebilir ve sınıfın imkânları dâhilinde dijital platformlardan yarar-
                               lanmalarını sağlayabilir.
                               SF1: Öğretmen; öğrencilerin hidrokarbonları alifatik ve aromatik hidrokarbonlar
                               (benzen ve türevleri) olarak iki gruba ayırmalarını ve ayrıştırdıkları alifatik hidro-
                               karbonları ise alkan, alken, alkin, halkalı hidrokarbonlar olarak gruplandırmasını
                               şematik düzenleyiciler (kavram ağı, kavram haritası vb.) kullanarak yapmalarını
         Süreç                 isteyebilir.

                               SF2: Öğretmen grup sayılarında öğrencilerin ilgileri ve hazır bulunuşlukları doğrul-
                               tusunda farklı birleştirmeler yapabilir. Desteklenmeye ihtiyaç duyan öğrenciler için
                               akran desteğini sağlamak adına gruplarda yönlendirmeler yapabilir.

                               ÜF1: Öğrenciler; hidrokarbonlar ile ilgili öğrendiklerini yansıtan dijital projeler, gra-
                               fikler, videolar veya sunumlar hazırlayarak dijital portfolyolar oluşturabilirler. Bu
                               portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli olarak gözden geçirilir ve geri bildirim
                               sağlanabilir. Bu yöntem, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri-
                               ne ve gelişimlerini izlemelerine olanak tanır.
                               ÜF2:  Öğrencilerin,  hidrokarbonların  sınıflandırılması  ve  adlandırılması  ile  ilgili
                               belirli bir performans görevini tamamlamaları istenebilir. Örneğin, öğrencilerden
                               belirli bir bileşiğin adlandırılması ve sınıflandırılması için bir çalışma yapmaları ve
                               sonuçlarını sınıfla paylaşmaları istenebilir. Bu görevler, öğrencilerin bilgi ve beceri-
                               lerini uygulamaya dönüştürmelerine yardımcı olur.
                               ÜF3: Öğretmen öğrencilere hidrokarbon bileşiklerinin sınıflandırılması ile ilgili baş-
         Ürün                  langıçta  belirledikleri  ölçütler  ve  sınıflandırmayı  karşılatırarak  yansıma  notunu
                               hem grup hem de bireysel olarak yazma imkânı tanıyabilir. Ayrıca desteklenmesi
                               gereken çocuklar için ek süre verebilir.
                               ÜF4: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere gruplara dağıttığı etkinlik kâ-
                               ğıtlarında konuya ilişkin örnekler yazabilir, anahtar kavramlar ekleyebilir.
                               ÜF5: Öğretmen öğrencilerin sunumlarını yazılı, görsel destekler kullanarak ve sözel
                               şekilde yapabileceklerini söyleyebilir.
                               ÜF6: Ders süresince  yapılan etkinlik kâğıtları, çalışma kâğıtları, sunumlar ve ya-
                               pılandırılmış grid; öz değerlendirme, akran/grup değerlendirme, derecelendirme
                               ölçeği ile hem öğretmen hem de öğrenci tarafından değerlendirilebilir. Ayrıca öğ-
                               retmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yapılandırılmış grid kâğıdını doldurma-
                               sına yönelik yönerge kartları verebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.









    176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181