Page 176 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 176
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF2: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere oluşturdukları ölçütleri ve yap-
tıkları sınıflandırmaları tartışmaları için dersin başında sunduğu yazılı ve görsel
materyalleri ipucu olarak hatırlatabilir.
İF3: Öğretmen öğrencilere araştırma yapmaları için konunun yer aldığı görsel/ya-
zılı materyaller verebilir ve sınıfın imkânları dâhilinde dijital platformlardan yarar-
lanmalarını sağlayabilir.
SF1: Öğretmen; öğrencilerin hidrokarbonları alifatik ve aromatik hidrokarbonlar
(benzen ve türevleri) olarak iki gruba ayırmalarını ve ayrıştırdıkları alifatik hidro-
karbonları ise alkan, alken, alkin, halkalı hidrokarbonlar olarak gruplandırmasını
şematik düzenleyiciler (kavram ağı, kavram haritası vb.) kullanarak yapmalarını
Süreç isteyebilir.
SF2: Öğretmen grup sayılarında öğrencilerin ilgileri ve hazır bulunuşlukları doğrul-
tusunda farklı birleştirmeler yapabilir. Desteklenmeye ihtiyaç duyan öğrenciler için
akran desteğini sağlamak adına gruplarda yönlendirmeler yapabilir.
ÜF1: Öğrenciler; hidrokarbonlar ile ilgili öğrendiklerini yansıtan dijital projeler, gra-
fikler, videolar veya sunumlar hazırlayarak dijital portfolyolar oluşturabilirler. Bu
portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli olarak gözden geçirilir ve geri bildirim
sağlanabilir. Bu yöntem, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri-
ne ve gelişimlerini izlemelerine olanak tanır.
ÜF2: Öğrencilerin, hidrokarbonların sınıflandırılması ve adlandırılması ile ilgili
belirli bir performans görevini tamamlamaları istenebilir. Örneğin, öğrencilerden
belirli bir bileşiğin adlandırılması ve sınıflandırılması için bir çalışma yapmaları ve
sonuçlarını sınıfla paylaşmaları istenebilir. Bu görevler, öğrencilerin bilgi ve beceri-
lerini uygulamaya dönüştürmelerine yardımcı olur.
ÜF3: Öğretmen öğrencilere hidrokarbon bileşiklerinin sınıflandırılması ile ilgili baş-
Ürün langıçta belirledikleri ölçütler ve sınıflandırmayı karşılatırarak yansıma notunu
hem grup hem de bireysel olarak yazma imkânı tanıyabilir. Ayrıca desteklenmesi
gereken çocuklar için ek süre verebilir.
ÜF4: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere gruplara dağıttığı etkinlik kâ-
ğıtlarında konuya ilişkin örnekler yazabilir, anahtar kavramlar ekleyebilir.
ÜF5: Öğretmen öğrencilerin sunumlarını yazılı, görsel destekler kullanarak ve sözel
şekilde yapabileceklerini söyleyebilir.
ÜF6: Ders süresince yapılan etkinlik kâğıtları, çalışma kâğıtları, sunumlar ve ya-
pılandırılmış grid; öz değerlendirme, akran/grup değerlendirme, derecelendirme
ölçeği ile hem öğretmen hem de öğrenci tarafından değerlendirilebilir. Ayrıca öğ-
retmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yapılandırılmış grid kâğıdını doldurma-
sına yönelik yönerge kartları verebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri
ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
176