Page 188 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 188
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 29
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.12.2.9. Organik bileşikleri fonksiyonel grubuna göre sınıflandırabilme
Dönüştürülecek KİM.12.2.10. Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin sistematik adlandırılma
Öğrenme Çıktıları kurallarına ilişkin tümdengelimsel akıl yürütebilme
12.2.9
a) Organik bileşikleri (alkol, eter, aldehit, keton, karboksilik asit, ester) fonksiyo-
nel grubuna göre sınıflandırmak için ölçütler (-OH, -OR, -COR, -COOH, -COOR)
belirler.
b) Belirlediği ölçütlere göre organik bileşikleri fonksiyonel grubuna göre ayrıştırır.
c) Ayrıştırdığı organik bileşikleri gruplandırır.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri 12.2.10
a) Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin (alkol, eter, aldehit, keton, karboksi-
lik asit, ester) fonksiyonel grubunu, ana zincirini ve yan gruplarını belirler.
b) Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin fonksiyonel grubu ile bileşiğin siste-
matik adı arasında ilişki kurar.
c) Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin sistematik adlandırılma kurallarına
ilişkin genelleme yapar.
9. Sınıf 1. Tema
KİM.9.2.4. Moleküllerin Lewis nokta yapısına ilişkin çıkarımda bulunabilme
12. Sınıf 2. Tema
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller 12.2.1. Molekülleri oluşturan atomlar arasındaki sigma ve pi bağlarını açıklamak
için kanıt kullanabilme
12.2.4. Organik bileşiklerin gösterimi için kullanılan farklı formüllere ilişkin tümeva-
rımsal akıl yürütebilme
Öğrenciler, organik bileşikleri fonksiyonel grubuna göre sınıflandırılmasında kulla-
nılan ölçütlerin neler olduğunu bilemeyebilir.
Ölçütleri belirlemesine rağmen sınıflandırmayı yapmakta sınırlılık yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Mevcut isimlerden yola çıkarak IUPAC sistemine göre adlandırma kuralları oluştur-
mada sıkıntı yaşayabilir.
Oluşturduğu kuralları başka bileşikleri adlandırmak için genellemede problem
yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Önemli noktaları vurgulamak için yazı puntosu ve rengi düzenlenerek, dikkat
çekici italik yazı stilleri kullanılabilir. Formüller ve metin görsellerle desteklenebilir.
İçerik
İF2: Öğrencilerin araştırmalarını yapmaları için kaynaklar çeşitlendirilebilir. Kitap-
lar, makaleler, çevrim içi kaynaklar, videolar veya uzman görüşlerini içerebilir.
188