Page 188 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 188

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 29

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK

         Etkinliğe             KİM.12.2.9. Organik bileşikleri fonksiyonel grubuna göre sınıflandırabilme
         Dönüştürülecek        KİM.12.2.10. Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin sistematik adlandırılma
         Öğrenme Çıktıları     kurallarına ilişkin tümdengelimsel akıl yürütebilme
                               12.2.9

                               a) Organik bileşikleri (alkol, eter, aldehit, keton, karboksilik asit, ester) fonksiyo-
                               nel grubuna göre sınıflandırmak için ölçütler (-OH, -OR, -COR, -COOH, -COOR)
                               belirler.
                               b) Belirlediği ölçütlere göre organik bileşikleri fonksiyonel grubuna göre ayrıştırır.

                               c) Ayrıştırdığı organik bileşikleri gruplandırır.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       12.2.10
                               a) Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin (alkol, eter, aldehit, keton, karboksi-
                               lik asit, ester) fonksiyonel grubunu, ana zincirini ve yan gruplarını belirler.
                               b) Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin fonksiyonel grubu ile bileşiğin siste-
                               matik adı arasında ilişki kurar.
                               c) Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin sistematik adlandırılma kurallarına
                               ilişkin genelleme yapar.
                               9. Sınıf 1. Tema
                               KİM.9.2.4. Moleküllerin Lewis nokta yapısına ilişkin çıkarımda bulunabilme

                               12. Sınıf 2. Tema
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        12.2.1. Molekülleri oluşturan atomlar arasındaki sigma ve pi bağlarını açıklamak
                               için kanıt kullanabilme
                               12.2.4. Organik bileşiklerin gösterimi için kullanılan farklı formüllere ilişkin tümeva-
                               rımsal akıl yürütebilme
                               Öğrenciler, organik bileşikleri fonksiyonel grubuna göre sınıflandırılmasında kulla-
                               nılan ölçütlerin neler olduğunu bilemeyebilir.
                               Ölçütleri belirlemesine rağmen sınıflandırmayı yapmakta sınırlılık yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Mevcut isimlerden yola çıkarak IUPAC sistemine göre adlandırma kuralları oluştur-
                               mada sıkıntı yaşayabilir.
                               Oluşturduğu  kuralları  başka  bileşikleri  adlandırmak  için  genellemede  problem
                               yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Önemli noktaları vurgulamak için yazı puntosu ve rengi düzenlenerek, dikkat
                               çekici italik yazı stilleri kullanılabilir. Formüller ve metin görsellerle desteklenebilir.
         İçerik
                               İF2: Öğrencilerin araştırmalarını yapmaları için kaynaklar çeşitlendirilebilir. Kitap-
                               lar, makaleler, çevrim içi kaynaklar, videolar veya uzman görüşlerini içerebilir.





    188
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193