Page 189 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için etkinlik kâğıdı daha basit bir dil kullanı-
larak hazırlanabilir. Yazı puntosu ve kalınlığı, görünürlük ve önemli bilgilerin vur-
gulanması açısından artırılabilir. Etkinlik süresi boyunca öğrencilerin adım adım
kolaylıkla ilerleyebileceği net talimatlar verilebilir.
SF1: Öğrenciler, fonksiyonel gruplar ve bunların özellikleri hakkında hazırlanan vi-
deo içeriklerini evde izleyebilirler. Sınıfta ise bu bilgileri kullanarak problem çözme
ve uygulama etkinliklerine katılabilirler. Öğretmen, sınıf içi etkinliklerde öğrencilere
rehberlik eder ve öğrencilerin anlamadıkları konuları tekrar açıklayabilir. Öğren-
cilere, dezenfektanlar, aseton ve sirke gibi maddelerin görsellerini içeren bir slayt
hazırlanabilir. Her madde için, öğrencilere hangi fiziksel ve kimyasal özelliklerin be-
lirgin olduğunu gösteren görseller eklenebilir.
SF2: Öğrencilerden bu soruları gruplar hâlinde tartışmaları istenebilir. Her grup,
belirli bir maddeyi incelemekle görevlendirilebilir. Öğrenciler, maddelerin kullanım
alanlarını, fiziksel ve kimyasal özelliklerini belirlerken aynı zamanda bu maddeler
Süreç arasındaki benzerlik ve farklılıkları da not alabilirler.
SF3: Tartışma sırasında öğrenciler küçük gruplara ayrılarak daha rahat bir şekilde
fikir alışverişi yapabilirler. Gruplar, konuyu derinlemesine tartışabilir ve birlikte öl-
çütleri belirlemekte daha etkili olabilirler.
SF4: Öğrenciler, fonksiyonel grupların belirli bir endüstriyel süreçteki rolünü anla-
mak için problem tabanlı öğrenme etkinliklerine katılabilirler. Örneğin, bir kozme-
tik ürünün formülasyonunu analiz ederek bu üründe kullanılan fonksiyonel grupla-
rın kimyasal özelliklerini ve işlevlerini inceleyebilirler.
SF5: Her öğrenci akranıyla eşleşebilir ve birlikte çalışarak organik bileşikleri incele-
yebilir ve birbirlerine yardımcı olabilirler.
ÜF1: Öğrencilerin araştırma sonucunda elde ettikleri bilgileri tartışarak ortak bir
metin oluşturmaları için onlara destek verilebilir. Destek gereksinimi olan öğrenci-
lerin katılımı için öğrenciler teşvik edilebilir veya akran desteği sağlanarak oluştu-
rulacak ortak metne katkı yapmaları sağlanabilir.
ÜF2: Öğrencilerin, etkinlik kâğıdındaki bilgileri anlamasını ve uygulamasını sağla-
yacak farklı zorluk seviyelerinde sorular ve etkinlikler hazırlanabilir.
ÜF3: Öğrencilere, günlük hayatta karşılaşacağı alkol içeren bileşiklerin yapılarını
analiz etmeleri ve sistematik adlarını belirlemeleri için problem çözme ve uygulama
görevleri verilebilir.
ÜF4: Öğrencilerden, alkollerin hidroksi grubu sayısına ve alfa karbonundaki alkil
grubu sayısına göre özelliklerini ve kullanım alanlarını araştıran bir rapor veya ma-
kale yazmaları istenebilir.
ÜF5: Öğrencilerden, etkinliğin her iki bölümünde keşfettikleri bilgileri içeren bir su-
num hazırlamaları istenebilir.
ÜF6: Öğrenciler, fonksiyonel gruplarla ilgili öğrendiklerini yansıtan bireysel port-
folyolar oluşturabilirler. Öğretmen, portfolyoları değerlendirerek geri bildirimde
bulunabilir ve öğrencilere gelişimlerini takip etmeleri için rehberlik edebilir.
189