Page 189 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için etkinlik kâğıdı daha basit bir dil kullanı-
                               larak hazırlanabilir. Yazı puntosu ve kalınlığı, görünürlük ve önemli bilgilerin vur-
                               gulanması  açısından  artırılabilir.  Etkinlik  süresi  boyunca  öğrencilerin  adım  adım
                               kolaylıkla ilerleyebileceği net talimatlar verilebilir.
                               SF1: Öğrenciler, fonksiyonel gruplar ve bunların özellikleri hakkında hazırlanan vi-
                               deo içeriklerini evde izleyebilirler. Sınıfta ise bu bilgileri kullanarak problem çözme
                               ve uygulama etkinliklerine katılabilirler. Öğretmen, sınıf içi etkinliklerde öğrencilere
                               rehberlik eder ve öğrencilerin anlamadıkları konuları tekrar açıklayabilir. Öğren-
                               cilere, dezenfektanlar, aseton ve sirke gibi maddelerin görsellerini içeren bir slayt
                               hazırlanabilir. Her madde için, öğrencilere hangi fiziksel ve kimyasal özelliklerin be-
                               lirgin olduğunu gösteren görseller eklenebilir.
                               SF2: Öğrencilerden bu soruları gruplar hâlinde tartışmaları istenebilir. Her grup,
                               belirli bir maddeyi incelemekle görevlendirilebilir. Öğrenciler, maddelerin kullanım
                               alanlarını, fiziksel ve kimyasal özelliklerini belirlerken aynı zamanda bu maddeler
         Süreç                 arasındaki benzerlik ve farklılıkları da not alabilirler.
                               SF3: Tartışma sırasında öğrenciler küçük gruplara ayrılarak daha rahat bir şekilde
                               fikir alışverişi yapabilirler. Gruplar, konuyu derinlemesine tartışabilir ve birlikte öl-
                               çütleri belirlemekte daha etkili olabilirler.
                               SF4: Öğrenciler, fonksiyonel grupların belirli bir endüstriyel süreçteki rolünü anla-
                               mak için problem tabanlı öğrenme etkinliklerine katılabilirler. Örneğin, bir kozme-
                               tik ürünün formülasyonunu analiz ederek bu üründe kullanılan fonksiyonel grupla-
                               rın kimyasal özelliklerini ve işlevlerini inceleyebilirler.
                               SF5: Her öğrenci akranıyla eşleşebilir ve birlikte çalışarak organik bileşikleri incele-
                               yebilir ve birbirlerine yardımcı olabilirler.
                               ÜF1: Öğrencilerin araştırma sonucunda elde ettikleri bilgileri tartışarak ortak bir
                               metin oluşturmaları için onlara destek  verilebilir. Destek gereksinimi olan öğrenci-
                               lerin katılımı için öğrenciler teşvik edilebilir veya akran desteği sağlanarak oluştu-
                               rulacak ortak metne katkı yapmaları sağlanabilir.
                               ÜF2: Öğrencilerin, etkinlik kâğıdındaki bilgileri anlamasını ve uygulamasını sağla-
                               yacak farklı zorluk seviyelerinde sorular ve etkinlikler hazırlanabilir.
                               ÜF3: Öğrencilere, günlük hayatta karşılaşacağı alkol içeren bileşiklerin yapılarını
                               analiz etmeleri ve sistematik adlarını belirlemeleri için problem çözme ve uygulama
                               görevleri verilebilir.
                               ÜF4: Öğrencilerden, alkollerin hidroksi grubu sayısına ve alfa karbonundaki alkil
                               grubu sayısına göre özelliklerini ve kullanım alanlarını araştıran bir rapor veya ma-
                               kale yazmaları istenebilir.

                               ÜF5: Öğrencilerden, etkinliğin her iki bölümünde keşfettikleri bilgileri içeren bir su-
                               num hazırlamaları istenebilir.

                               ÜF6: Öğrenciler, fonksiyonel gruplarla ilgili öğrendiklerini yansıtan bireysel port-
                               folyolar  oluşturabilirler.  Öğretmen,  portfolyoları  değerlendirerek  geri  bildirimde
                               bulunabilir ve öğrencilere gelişimlerini takip etmeleri için rehberlik edebilir.







                                                                                                         189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194