Page 193 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 193
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerden esterlerin sistematik adlandırma kurallarına ilişkin genelleme yap-
maları istenir.
Öğrencilere aynı molekülde farklı fonksiyonel gruba (-OH, -OR, -CHO, -COR,
-COOH, -COOR, -C H , -X) sahip organik bileşikler ve IUPAC sistemine göre ad-
6
5
larının bulunduğu etkinlik kâğıdı verilir ve organik bileşiklerin adlandırılmasında
fonksiyonel grup önceliğini belirlemeleri istenir (ÜF6).
Öğrenciler, belirli bir endüstride (ilaç, kozmetik, gıda endüstrisi vb.) kullanılan or-
Değerlendirme ganik bileşiklerin fonksiyonel gruplarını araştıran ve bu bileşiklerin özelliklerini ve
uygulamalarını açıklayan bir sunum, rapor vb. hazırlayabilirler (ÜF7).
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma. alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış za-
Kullanılan Evrensel man, alternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
193