Page 193 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 193

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerden esterlerin sistematik adlandırma kurallarına ilişkin genelleme yap-
                               maları istenir.
                               Öğrencilere  aynı  molekülde  farklı  fonksiyonel  gruba  (-OH,  -OR,  -CHO,  -COR,
                               -COOH, -COOR, -C H , -X) sahip organik bileşikler ve IUPAC sistemine göre ad-
                                                 6
                                                    5
                               larının  bulunduğu  etkinlik  kâğıdı  verilir  ve  organik  bileşiklerin  adlandırılmasında
                               fonksiyonel grup önceliğini belirlemeleri istenir (ÜF6).
                               Öğrenciler, belirli bir endüstride (ilaç, kozmetik, gıda endüstrisi vb.) kullanılan or-
         Değerlendirme         ganik bileşiklerin fonksiyonel gruplarını araştıran ve bu bileşiklerin özelliklerini ve
                               uygulamalarını açıklayan bir sunum, rapor vb. hazırlayabilirler (ÜF7).

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri  sunma.    alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (uzatılmış  za-
         Kullanılan Evrensel       man, alternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)











































                                                                                                         193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198