Page 197 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 197

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               4. Grup: Biyobozunur polimerlerin üretim yöntemleri
                               5. Grup: Farklı biyobozunur polimer türleri

                               Ardından  her  gruba  kendi  konusuna  ilişkin  araştırma  yapmaları  için  süre  verilir
                               (SF1).  Her  grup  kendi  konusuna  ilişkin  araştırma  yapar.  Öğretmen;  internet,  ki-
                               taplar ve öğretmen tarafından sağlanan diğer materyalleri öğrencilerin araştırma
                               yapmaları için sunar (İF2). Ayrıca grup üyelerinin her birine buldukları bilgileri not
                               almaları için çalışma kâğıtları dağıtır (İF3). Çalışma kâğıtları tamamlandıktan son-
                               ra öğrencileri çalışma kâğıtlarını yanlarına alarak uzman gruplara yönlendirir. Uz-
                               man gruplar her grubun ilk öğrencisinin 1. uzman gruba, 2. öğrencisinin 2. uzman
                               gruba diğer öğrencilerin de aynı şekilde gruplara yerleşmesiyle oluşturulur.
                               2. Uzman Gruplar Bilgileri Birleştirme Aşaması

                               Bu aşamada uzman gruplarda ilk 5 grubun her birinden bir temsilci olacak şekilde
                               yerleştirilmesinin ardından öğrenciler yanlarında getirdikleri çalışma kâğıtlarının
                               üzerinden  kendi  gruplarının  konularına  ilişkin  bilgileri  sırayla  birbirlerine  aktarır
                               (ÜF1). Beyin fırtınası tekniğini kullanarak ilk 5 grupta yer alan konulardaki ortak ve
                               önemli noktaları tartışırlar ve not tutma kâğıtlarına yazarlar. Bu çalışma kâğıdında
                               5 konuya ilişkin bölümler yer almaktadır. Bu aşamanın amacı ilk grupta elde edilen
                               her bilgiyi birleştirerek temanın amacına ulaşmaktır. Not tutma kâğıtları doldurul-
                               masının ardından öğrenciler tekrar ilk gruplarına gönderilir (SF2).
                               3. Sunum Hazırlama Aşaması

                               Bu aşamada uzman gruplara dağılmış her grup üyesinin getirdiği notları birleşti-
                               rip ürün oluşturma sürecini içermektedir. Öğrencilere aldıkları notları birleştirmek
                               ve tartışmak için süre verilir. Ardından öğrencilerin öğrendikleri bilgileri sunmaları
                               istenir (ÜF2). Sunum sırasında diğer öğrenciler not alır ve sorular sorar (SF3). Su-
                               numların ardından öğretmen, biyobozunur polimerlerin temel özellikleri ve çevre-
                               sel etkileri hakkında genel bir özetleme yapar.
                               Daha  sonra  öğretmen,  fesleğen  tohumundan  biyobozunur  polimer  elde  etmek
                               amacıyla kısa bir deney yapacağını söyler ve aşağıdaki deneyi yapar (SF4).

                                Deneyin Adı          Fesleğen tohumundan biyobozunur polimer eldesi.
                                                     Yenilenebilir  hammaddelerden  biyobozunur  polimer
                                Deneyin Amacı
                                                     elde etmek
                                Kullanılan  Araç  ve   Fesleğen tohumu (5 g), beher, sıcak su (100 mL), baget
                                Gereçler
                                                     Behere alınan fesleğen tohumlarının üzerine yaklaşık
                                Deneyin Yapılışı     40 °C sıcaklıktaki su eklenir. Baget yardımıyla karıştırı-
                                                     lır. 10 dakika beklenir.
                                                     Suda  bulunan  fesleğen  tohumlarının  üzerinde  olu-
                                Sonuç                şan  jel  kıvamındaki  görüntü  biyopolimerin  varlığını
                                                     gösterir.

                               Sonra öğrenciler kendi biyobozunur polimerlerini yapmak için polimerlere kazan-
                               dırmak  istedikleri  özellikleri  belirlerler.  Öğrenciler  kendi  oluşturacakları  polimer
                               için bilimsel bilgi toplarlar.




                                                                                                         197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200