Page 197 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 197
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
4. Grup: Biyobozunur polimerlerin üretim yöntemleri
5. Grup: Farklı biyobozunur polimer türleri
Ardından her gruba kendi konusuna ilişkin araştırma yapmaları için süre verilir
(SF1). Her grup kendi konusuna ilişkin araştırma yapar. Öğretmen; internet, ki-
taplar ve öğretmen tarafından sağlanan diğer materyalleri öğrencilerin araştırma
yapmaları için sunar (İF2). Ayrıca grup üyelerinin her birine buldukları bilgileri not
almaları için çalışma kâğıtları dağıtır (İF3). Çalışma kâğıtları tamamlandıktan son-
ra öğrencileri çalışma kâğıtlarını yanlarına alarak uzman gruplara yönlendirir. Uz-
man gruplar her grubun ilk öğrencisinin 1. uzman gruba, 2. öğrencisinin 2. uzman
gruba diğer öğrencilerin de aynı şekilde gruplara yerleşmesiyle oluşturulur.
2. Uzman Gruplar Bilgileri Birleştirme Aşaması
Bu aşamada uzman gruplarda ilk 5 grubun her birinden bir temsilci olacak şekilde
yerleştirilmesinin ardından öğrenciler yanlarında getirdikleri çalışma kâğıtlarının
üzerinden kendi gruplarının konularına ilişkin bilgileri sırayla birbirlerine aktarır
(ÜF1). Beyin fırtınası tekniğini kullanarak ilk 5 grupta yer alan konulardaki ortak ve
önemli noktaları tartışırlar ve not tutma kâğıtlarına yazarlar. Bu çalışma kâğıdında
5 konuya ilişkin bölümler yer almaktadır. Bu aşamanın amacı ilk grupta elde edilen
her bilgiyi birleştirerek temanın amacına ulaşmaktır. Not tutma kâğıtları doldurul-
masının ardından öğrenciler tekrar ilk gruplarına gönderilir (SF2).
3. Sunum Hazırlama Aşaması
Bu aşamada uzman gruplara dağılmış her grup üyesinin getirdiği notları birleşti-
rip ürün oluşturma sürecini içermektedir. Öğrencilere aldıkları notları birleştirmek
ve tartışmak için süre verilir. Ardından öğrencilerin öğrendikleri bilgileri sunmaları
istenir (ÜF2). Sunum sırasında diğer öğrenciler not alır ve sorular sorar (SF3). Su-
numların ardından öğretmen, biyobozunur polimerlerin temel özellikleri ve çevre-
sel etkileri hakkında genel bir özetleme yapar.
Daha sonra öğretmen, fesleğen tohumundan biyobozunur polimer elde etmek
amacıyla kısa bir deney yapacağını söyler ve aşağıdaki deneyi yapar (SF4).
Deneyin Adı Fesleğen tohumundan biyobozunur polimer eldesi.
Yenilenebilir hammaddelerden biyobozunur polimer
Deneyin Amacı
elde etmek
Kullanılan Araç ve Fesleğen tohumu (5 g), beher, sıcak su (100 mL), baget
Gereçler
Behere alınan fesleğen tohumlarının üzerine yaklaşık
Deneyin Yapılışı 40 °C sıcaklıktaki su eklenir. Baget yardımıyla karıştırı-
lır. 10 dakika beklenir.
Suda bulunan fesleğen tohumlarının üzerinde olu-
Sonuç şan jel kıvamındaki görüntü biyopolimerin varlığını
gösterir.
Sonra öğrenciler kendi biyobozunur polimerlerini yapmak için polimerlere kazan-
dırmak istedikleri özellikleri belirlerler. Öğrenciler kendi oluşturacakları polimer
için bilimsel bilgi toplarlar.
197