Page 198 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 198
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerin polimeri nasıl elde edeceklerine ilişkin topladıkları bilgilerden yola
çıkarak yöntem belirlemeleri sağlanır. İstedikleri özellikteki biyobozunur polimeri
elde etmek için kullanacakları bileşenleri seçerler ve biyopolimeri elde ederler. Öğ-
rencilerin bilimsel gözlem ve denemeler yaparak hedeflediği özellikteki biyopoli-
meri elde edip etmediğine yönelik açıklama yapmaları sağlanır (ÜF3). Öğretmen
elde edilen ürünleri inceledikten sonra dersi sonlandırır.
Öğretmen, öğrencilerin performans görevi olarak biyobozunur polimer eldesiyle
Değerlendirme
ilgili bir deney tasarlamalarını ister (ÜF4).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
198