Page 195 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 195

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF2: Öğretmen, öğrencilerin ortak ve önemli noktaları tartışmaları ve not tutma-
                               ları için soru - cevap yöntemini ve grafik düzenleyicileri (kavram ağı, kavram hari-
                               tası vb.) kullanabilir. Ayrıca öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere 5 konuya
                               ilişkin bilgilerin yer aldığı çalışma kâğıdını doldurmaları için anahtar kavramlarla
                               konu içeriklerinin eşleştirildiği yönerge kartları verebilir, akran desteği sağlayabilir.

                               SF3: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin soru sorma sürecinde dersin
                               başında aldıkları notlardan ve oluşturdukları çalışma kâğıtlarından yararlanabile-
                               ceklerini hatırlatabilir.
                               SF4: Öğretmen, deney yaparken desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin deney sürecini
                               takip edebilmeleri için deneyin aşamalarının yer aldığı basılı materyali öğrencilere
                               verebilir. Aşamaların önemli yerlerini renkli/kalın/italik/altı çizili şekilde yazabilir.
                               ÜF1: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere konusunu anlatması için ek süre
                               verebilir, konusunu sözlü veya yazılı olarak ifade edebileceğini söyleyebilir.
                               ÜF2:  Öğretmen,  öğrencilerin  sunumlarını  afiş,  poster,  grafik  düzenleyiciler  tü-
                               ründe  ve  sınıfın  imkânlarına  göre  web  araçları  kullanarak  hazırlayabileceklerini
                               söyleyebilir.

         Ürün                  ÜF3: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere edindikleri bilgileri uygulaya-
                               bilmeleri için deneyin aşamalarının ve olası sonuçlarının yer aldığı akış diyagramı(-
                               şeması) verebilir.
                               ÜF4: Öğretmen öğrencilerin tasarladıkları deneyleri imkânlar dâhilinde sınıfta uy-
                               gulamalarını ve/veya video çekip sınıfta izletmelerini ve raporlamalarını isteyebilir.
                               Ayrıca desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere biyobozunur polimer eldesiyle ilgili örnek
                               deneyler sunabilir.
                               FÖOD1: Öğretmen ayrılıp birleşme etkinliği için sınıftaki masaları/sıraları düzen-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  leyebilir ve fiziki erişimde zorluk yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği
                               şekilde sıraların/masaların arasındaki mesafeyi ayarlayabilir.


































                                                                                                         195
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200