Page 196 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 196
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Biyobozunur Polimer
Konu Biyobozunur Polimer Eldesi
Biyobozunur polimerin özelliğini düşünerek polimeri elde etme sürecine ilişkin
amacını belirler.
Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin belirlediği amaca uygun bilgi toplar.
Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin seçenekler belirler.
Öğrenme Hedefleri Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin seçenekler üzerinde mantıksal de-
netleme yapar.
İstediği özellikte biyobozunur polimer elde etme sürecinde kullanacağı bileşenlerin
seçimini yapar.
Seçimi doğrultusunda istediği özellikte biyobozunur polimer elde edip etmediğine
yönelik açıklama yapar.
Elma ve narenciye görseli, günlük hayatta kullanılan biyobozunur ürün görselleri
(çöp poşetleri, paketleme malzemeleri, tıbbi cihazlar vb.), uzman grupların konu-
Materyaller
larına yönelik çalışma kâğıdı, araştırma için materyaller (internet, kitap vb.), deney
malzemeleri (fesleğen tohumu, beher, sıcak su, baget)
Süre 4 ders saati
Bu etkinlikte ayrılıp birleşme, esnek gruplama, beyin fırtınası, deney yöntem ve tek-
nikleri kullanılmıştır.
Ayrılıp Birleşme: Öğretmen, öğrencilerin biyobozunur polimerler konusunda farklı
konularda uzmanlaşması için ayrılıp birleşme tekniğini kullanır.
Esnek Gruplama: Öğretmen; ayrılıp birleşme tekniğindeki grupları öğrencilerin
Etkinlik Açıklaması
ilgi, ihtiyaç ve performanslarına göre heterojen gruplar şeklinde oluşturur.
Beyin Fırtınası: Öğretmen, öğrencilerin uzman gruplarındaki konuların ortak ve
önemli noktalarını belirlemeleri için bu tekniği kullanmalarını ister.
Deney Tekniği: Öğretmen, biyobozunur polimer elde etmek amacıyla kısa bir ör-
nek deney yapar.
Öğretmen elma ve narenciye görsellerini öğrencilere gösterir.
Günlük hayatta kullanılan biyobozunur ürünlerin (çöp poşetleri, paketleme malze-
meleri, tıbbi cihazlar vb.) görselleri ve elma-narenciye görsellerini gösterir (İF1).
Bunların yapılarında pektin molekülü bulunduğunu söyler ve biyobozunur polimer-
lerin önemini vurgulayarak derse giriş yapar.
Daha sonra öğretmen ayrılıp birleşme yöntemi için sıraları düzenler (FÖOD1).
Uygulama Süreci
1. Araştırma Aşaması
Sınıfı 5 gruba ayırır. Her gruba aşağıdaki konulardan biri verilir.
1. Grup: Biyobozunur polimerlerin tanımı ve özellikleri
2. Grup: Biyobozunur polimerlerin kullanım alanları
3. Grup: Biyobozunur polimerlerin çevresel etkileri
196