Page 196 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 196

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Biyobozunur Polimer
         Konu                  Biyobozunur Polimer Eldesi
                               Biyobozunur  polimerin  özelliğini  düşünerek  polimeri  elde  etme  sürecine  ilişkin
                               amacını belirler.
                               Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin belirlediği amaca uygun bilgi toplar.
                               Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin seçenekler belirler.

         Öğrenme Hedefleri     Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin seçenekler üzerinde mantıksal de-
                               netleme yapar.

                               İstediği özellikte biyobozunur polimer elde etme sürecinde kullanacağı bileşenlerin
                               seçimini yapar.

                               Seçimi doğrultusunda istediği özellikte biyobozunur polimer elde edip etmediğine
                               yönelik açıklama yapar.
                               Elma ve narenciye görseli, günlük hayatta kullanılan biyobozunur ürün görselleri
                               (çöp poşetleri, paketleme malzemeleri, tıbbi cihazlar vb.), uzman grupların konu-
         Materyaller
                               larına yönelik çalışma kâğıdı, araştırma için materyaller (internet, kitap vb.), deney
                               malzemeleri (fesleğen tohumu, beher, sıcak su, baget)

         Süre                  4 ders saati
                               Bu etkinlikte ayrılıp birleşme, esnek gruplama, beyin fırtınası, deney yöntem ve tek-
                               nikleri kullanılmıştır.
                               Ayrılıp Birleşme: Öğretmen, öğrencilerin biyobozunur polimerler konusunda farklı
                               konularda uzmanlaşması için ayrılıp birleşme tekniğini kullanır.
                               Esnek  Gruplama:  Öğretmen;  ayrılıp  birleşme  tekniğindeki  grupları  öğrencilerin
         Etkinlik Açıklaması
                               ilgi, ihtiyaç ve performanslarına göre heterojen gruplar şeklinde oluşturur.
                               Beyin  Fırtınası:  Öğretmen,  öğrencilerin  uzman  gruplarındaki  konuların  ortak  ve
                               önemli noktalarını belirlemeleri için bu tekniği kullanmalarını ister.
                               Deney Tekniği: Öğretmen, biyobozunur polimer elde etmek amacıyla kısa bir ör-
                               nek deney yapar.

                               Öğretmen elma ve narenciye görsellerini öğrencilere gösterir.
                               Günlük hayatta kullanılan biyobozunur ürünlerin (çöp poşetleri, paketleme malze-
                               meleri, tıbbi cihazlar vb.) görselleri ve elma-narenciye görsellerini gösterir (İF1).
                               Bunların yapılarında pektin molekülü bulunduğunu söyler ve biyobozunur polimer-
                               lerin önemini vurgulayarak derse giriş yapar.
                               Daha sonra öğretmen ayrılıp birleşme yöntemi için sıraları düzenler (FÖOD1).
         Uygulama Süreci
                               1. Araştırma Aşaması
                               Sınıfı 5 gruba ayırır. Her gruba aşağıdaki konulardan biri verilir.
                               1. Grup: Biyobozunur polimerlerin tanımı ve özellikleri

                               2. Grup: Biyobozunur polimerlerin kullanım alanları
                               3. Grup: Biyobozunur polimerlerin çevresel etkileri



    196
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200