Page 194 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 194

Kimya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 30

        TEMA: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
         Etkinliğe             KİM.12.3.2.  Biyobozunur  polimer  eldesinde  kullanılacak  bileşenlere  karar
         Dönüştürülecek        verebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               KİM.12.3.2
                               a) Biyobozunur polimerin özelliğini düşünerek polimeri elde etme sürecine ilişkin
                               amacını belirler.
                               b)  Biyobozunur  polimer  elde  etme  sürecine  ilişkin  belirlediği  amaca  uygun  bilgi
                               toplar.
         Basamaklandırılmış    c) Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin seçenekler belirler.
         Bilgi Birimleri
                               ç) Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin seçenekler üzerinde mantıksal
                               denetleme yapar.
                               d) İstediği özellikte biyobozunur polimer elde etme sürecinde kullanacağı bileşen-
                               lerin seçimini yapar.
                               e) Seçimi doğrultusunda istediği özellikte biyobozunur polimer elde edip etmediği-
                               ne yönelik yansıtma yapar.
                               12. Sınıf 2.tema
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        KİM.12.2.8. Alifatik hidrokarbonların fiziksel ve kimyasal özelliklerini karşılaştıra-
                               bilme
                               Biyopolimer ve biyobozunur kavramlarıyla ilk kez karşılaştığı için kavramı özümse-
                               mede zorluk çekebilir.
                               Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin sorun yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin amaca uygun bilgi toplamada seçe-
                               nekler belirlerken zorluklar yaşayabilir.

                               İstediği özellikte biyobozunur polimer elde etme sürecinde kullanacağı bileşenlerin
                               seçimini yapmada sınırlılıklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen biyobozunur polimerleri örneklemek ve polimerlerin önemini anlat-
                               mak için; video, animasyon, belgesel kesiti, karikatür, haber gibi içerikler de kulla-
                               nabilir.
                               İF2: Öğretmen; desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin bulunduğu gruplara ait mater-
         İçerik                yal içeriklerini sadeleştirilebilir, öğrencilerin sınıfın imkânları doğrultusunda dijital
                               platformlardan yararlanmalarını sağlayabilir.

                               İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin not almaları için bulundukları
                               gruba ait konuya yönelik anahtar kavramları içeren bilgi notları verebilir. Ayrıca
                               çalışma kâğıdını yarı yapılandırılmış şekilde de hazırlayabilir.
                               SF1: Öğretmen inisiyatif alarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencileri daha sade, anla-
         Süreç
                               şılır ve temel olan konuya ait gruba ekleyebilir ve ek süre tanıyabilir.




    194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199