Page 194 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 194
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 30
TEMA: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Etkinliğe KİM.12.3.2. Biyobozunur polimer eldesinde kullanılacak bileşenlere karar
Dönüştürülecek verebilme
Öğrenme Çıktıları
KİM.12.3.2
a) Biyobozunur polimerin özelliğini düşünerek polimeri elde etme sürecine ilişkin
amacını belirler.
b) Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin belirlediği amaca uygun bilgi
toplar.
Basamaklandırılmış c) Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin seçenekler belirler.
Bilgi Birimleri
ç) Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin seçenekler üzerinde mantıksal
denetleme yapar.
d) İstediği özellikte biyobozunur polimer elde etme sürecinde kullanacağı bileşen-
lerin seçimini yapar.
e) Seçimi doğrultusunda istediği özellikte biyobozunur polimer elde edip etmediği-
ne yönelik yansıtma yapar.
12. Sınıf 2.tema
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller KİM.12.2.8. Alifatik hidrokarbonların fiziksel ve kimyasal özelliklerini karşılaştıra-
bilme
Biyopolimer ve biyobozunur kavramlarıyla ilk kez karşılaştığı için kavramı özümse-
mede zorluk çekebilir.
Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin sorun yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Biyobozunur polimer elde etme sürecine ilişkin amaca uygun bilgi toplamada seçe-
nekler belirlerken zorluklar yaşayabilir.
İstediği özellikte biyobozunur polimer elde etme sürecinde kullanacağı bileşenlerin
seçimini yapmada sınırlılıklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen biyobozunur polimerleri örneklemek ve polimerlerin önemini anlat-
mak için; video, animasyon, belgesel kesiti, karikatür, haber gibi içerikler de kulla-
nabilir.
İF2: Öğretmen; desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin bulunduğu gruplara ait mater-
İçerik yal içeriklerini sadeleştirilebilir, öğrencilerin sınıfın imkânları doğrultusunda dijital
platformlardan yararlanmalarını sağlayabilir.
İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin not almaları için bulundukları
gruba ait konuya yönelik anahtar kavramları içeren bilgi notları verebilir. Ayrıca
çalışma kâğıdını yarı yapılandırılmış şekilde de hazırlayabilir.
SF1: Öğretmen inisiyatif alarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencileri daha sade, anla-
Süreç
şılır ve temel olan konuya ait gruba ekleyebilir ve ek süre tanıyabilir.
194