Page 220 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 220

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                               •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                               •   İçeriği küçük parçalara bölerek sunma ve her bir konsepti adım adım açıklama
                               •   Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                               •   Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğren-
                                   me araçları kullanma
                               •   Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
         Kullanılan Evrensel       görsel vb.)
         Tasarım Ögeleri       •   Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturma

                               •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                               •   Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
                                   fırsatları sunma

                               •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

                               •   Akran geri bildirimi ve işbirlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik etme.
                               •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.











































    220
   215   216   217   218   219   220   221   222