Page 220 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 220
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunma ve her bir konsepti adım adım açıklama
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğren-
me araçları kullanma
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
Kullanılan Evrensel görsel vb.)
Tasarım Ögeleri • Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturma
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
fırsatları sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Akran geri bildirimi ve işbirlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik etme.
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
220