Page 219 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 219

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                O halde 1. görselde sulanmayan alan 2. görseldeki sulanmayan alandan daha faz-
                                ladır. Bu durumda fıskiyeler 2. görseldeki gibi yerleştirilirse daha verimli bir sulama
                                yapılacağı sonucuna varılarak etkinlik sonlandırılır. Etkinlik sona erdikten sonra;

                                Soru: Aşağıdaki görselde kenar uzunluğu 15 m olan kare şeklinde bir bahçe ve bu
                                bahçede yarıçap uzunlukları sırasıyla 2 m ve 5 m olan daire şeklindeki çocuk ve ye-
                                tişkin havuzları verilmiştir.




















                                Buna göre bahçenin çimlerle kaplı yeşil alanı kaç metrekaredir?
                                                          2
                                Cevap: Bahçenin alanı =152 m  = 225 m 2
                                Yetişkin havuzunun alanı = π ∙ 52 =25π m 2
                                Çocuk havuzunun alanı = π ∙ 22 = 4π m 2

                                                                    2
                                Yeşil alan = 225 − 25π − 4π = 225 − 29π  m dir.
                                Bu soruyla etkinliği değerlendirir ve öğrencilere dağıttığı çalışma kâğıtları ile etkin-
                                liği pekiştirir (İF3).



                                Sonrasında  öğretmen  etkileşimli  tahtada  EBA  ve  OGM  materyal  platformlarını
                                kullanarak öğrencilerle etkileşimli bir şekilde çemberde açı, kiriş ve teğetin özellik-
                                lerini ve dairenin alanına ilişkin bağıntıları  özetler. Öğrencilere dinamik geometrik
                                yazılımlar ile farklı alanlara sahip daireler çizdirip alanlardaki değişim yorumlatı-
                                larak   ders sonlandırılır (İF4 ).







                                Öğrenciler ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların yer aldığı çalışma kâ-
                                ğıtları üzerinden  değerlendirebilir (ÜF1).
          Değerlendirme         Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkinliklerine
                                katılımını, talep edilen uygulamaları yaparken gösterdikleri performanslarını te-
                                mel alarak öğrencileri değerlendirebilir. (ÜF2).






                                                                                                         219
   214   215   216   217   218   219   220   221   222