Page 219 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 219
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
O halde 1. görselde sulanmayan alan 2. görseldeki sulanmayan alandan daha faz-
ladır. Bu durumda fıskiyeler 2. görseldeki gibi yerleştirilirse daha verimli bir sulama
yapılacağı sonucuna varılarak etkinlik sonlandırılır. Etkinlik sona erdikten sonra;
Soru: Aşağıdaki görselde kenar uzunluğu 15 m olan kare şeklinde bir bahçe ve bu
bahçede yarıçap uzunlukları sırasıyla 2 m ve 5 m olan daire şeklindeki çocuk ve ye-
tişkin havuzları verilmiştir.
Buna göre bahçenin çimlerle kaplı yeşil alanı kaç metrekaredir?
2
Cevap: Bahçenin alanı =152 m = 225 m 2
Yetişkin havuzunun alanı = π ∙ 52 =25π m 2
Çocuk havuzunun alanı = π ∙ 22 = 4π m 2
2
Yeşil alan = 225 − 25π − 4π = 225 − 29π m dir.
Bu soruyla etkinliği değerlendirir ve öğrencilere dağıttığı çalışma kâğıtları ile etkin-
liği pekiştirir (İF3).
Sonrasında öğretmen etkileşimli tahtada EBA ve OGM materyal platformlarını
kullanarak öğrencilerle etkileşimli bir şekilde çemberde açı, kiriş ve teğetin özellik-
lerini ve dairenin alanına ilişkin bağıntıları özetler. Öğrencilere dinamik geometrik
yazılımlar ile farklı alanlara sahip daireler çizdirip alanlardaki değişim yorumlatı-
larak ders sonlandırılır (İF4 ).
Öğrenciler ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların yer aldığı çalışma kâ-
ğıtları üzerinden değerlendirebilir (ÜF1).
Değerlendirme Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları yaparken gösterdikleri performanslarını te-
mel alarak öğrencileri değerlendirebilir. (ÜF2).
219