Page 214 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 214
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF4: Öğrencilere çember ve daire ile ilgili çeşitli dijital kaynaklar ve simülasyonlar
sunulabilir. Örneğin web araçları veya benzeri matematik yazılımlarında çemberin
temel özelliklerini ve alan hesaplamalarını interaktif olarak öğrenebilirler. Bu yazı-
lımlar, öğrencilere çemberin iç ve dış açılarını keşfetme ve kendi grafiklerini oluştur-
ma fırsatı sunar.
SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
SF2: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan öğ-
Süreç renciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklarla yapıl-
ması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek sunabi-
lir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan farklı
çevrimiçi eğitim platformları kullanılabilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkinlik-
lerine katılımını, talep edilen uygulamaları yaparken gösterdikleri performanslarını
temel alarak öğrencileri değerlendirebilir.
ÜF3: Dijital Portfolyolar: Öğrenciler, çember konusuyla ilgili öğrendiklerini yansı-
tan dijital projeler, grafikler, videolar veya sunumlar hazırlayarak dijital portfol-
yolar oluşturabilirler. Bu portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli olarak gözden
geçirilir ve geri bildirim sağlanır. Bu yöntem, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini
değerlendirmelerine ve gelişimlerini izlemelerine olanak tanır.
Ürün
ÜF4: Performans Görevleri: Öğrencilerden, çember ve daire ile ilgili belirli bir per-
formans görevini tamamlamaları istenebilir. Örneğin öğrencilerden bir bahçenin
tasarımını yapmaları ve bu tasarımda çemberlerin alanını ve çevresini hesaplama-
ları istenebilir. Bu görevler, öğrencilerin bilgi ve becerilerini uygulamaya dönüştür-
melerine yardımcı olur.
ÜF5: Araştırma Projeleri: Öğrencilerden, çember ve daire ile ilgili belirli bir konuda
araştırma yapmaları ve bulgularını rapor hâlinde sunmaları istenebilir. Örneğin bir
grup öğrenci çemberlerin biyolojideki veya mühendislikteki uygulamalarını araştı-
rırken başka bir grup mimarideki uygulamaları inceleyebilir. Bu projeler öğrencile-
rin araştırma yapma, bilgi toplama ve sonuçları analiz etme becerilerini geliştirir.
FÖOD 1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
ler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir.
214