Page 214 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 214

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                               İF4: Öğrencilere çember ve daire ile ilgili çeşitli dijital kaynaklar ve simülasyonlar
                               sunulabilir. Örneğin web araçları veya benzeri matematik yazılımlarında çemberin
                               temel özelliklerini ve alan hesaplamalarını interaktif olarak öğrenebilirler. Bu yazı-
                               lımlar, öğrencilere çemberin iç ve dış açılarını keşfetme ve kendi grafiklerini oluştur-
                               ma fırsatı sunar.


                               SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
                               ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
                               SF2: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan öğ-
         Süreç                 renciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklarla yapıl-
                               ması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek sunabi-
                               lir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                               amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan farklı
                               çevrimiçi eğitim platformları kullanılabilir.



                               ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
                               larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.

                               ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkinlik-
                               lerine katılımını, talep edilen uygulamaları yaparken gösterdikleri performanslarını
                               temel alarak öğrencileri değerlendirebilir.
                               ÜF3: Dijital Portfolyolar: Öğrenciler, çember konusuyla ilgili öğrendiklerini yansı-
                               tan  dijital  projeler,  grafikler,  videolar  veya  sunumlar  hazırlayarak  dijital  portfol-
                               yolar oluşturabilirler. Bu portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli olarak gözden
                               geçirilir ve geri bildirim sağlanır. Bu yöntem, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini
                               değerlendirmelerine ve gelişimlerini izlemelerine olanak tanır.
         Ürün
                               ÜF4: Performans Görevleri: Öğrencilerden, çember ve daire ile ilgili belirli bir per-
                               formans görevini tamamlamaları istenebilir. Örneğin öğrencilerden bir bahçenin
                               tasarımını yapmaları ve bu tasarımda çemberlerin alanını ve çevresini hesaplama-
                               ları istenebilir. Bu görevler, öğrencilerin bilgi ve becerilerini uygulamaya dönüştür-
                               melerine yardımcı olur.

                               ÜF5: Araştırma Projeleri: Öğrencilerden, çember ve daire ile ilgili belirli bir konuda
                               araştırma yapmaları ve bulgularını rapor hâlinde sunmaları istenebilir. Örneğin bir
                               grup öğrenci çemberlerin biyolojideki veya mühendislikteki uygulamalarını araştı-
                               rırken başka bir grup mimarideki uygulamaları inceleyebilir. Bu projeler öğrencile-
                               rin araştırma yapma, bilgi toplama ve sonuçları analiz etme becerilerini geliştirir.




                               FÖOD 1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
                               ler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir.










    214
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219