Page 211 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 211

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                                        y Çekirge sayısı (bin)



                                                     28












                                                       4
                                                       3                    x Zaman (hafta)
                                                       0  1      5


                                             Çekirge sayısı (bin)  İlk 5 haftadaki   10. ile 25. haftalar
                                           y           x(t)
                                                                 çekirge sayısının   arasındaki çekirge sa-
                                                                 ortalama artış    yısının ortalama artış
                                                                 hızını bulunuz.   hızını bulunuz.
                                           0    1  t    t zaman
                                                        (hafta)
                                      t. haftada çekirge sayısında-
                                      ki anlık artış hızını bulunuz.
                                      15. haftadaki çekirge sayısını  Grafikte haftalara  10. haftada çekirge
                                      bulunuz.                   göre çekirge sa-  sayısındaki değişimi
                                                                 yısındaki değişimi   ifade eden fonksiyo-
                                                                 ifade eden fonksi-  nun türevini bulunuz.
                                                                 yonu oluşturunuz.
                                      20. haftadaki çekirge sayısı- 20.  haftadaki  an- 15.  ile  20.  haftalar
                                      nın anlık artış hızını bulunuz.  lık değişim oranını  arasındaki çekirge sa-
                                                                 bulunuz.          yısının  ortalama  artış
                                                                                   hızını bulun.

                                     Üç Kare seçim tahtaları uyarlanabilir. Uyarlamalar şunları içerir:

                                     •   Öğrencilerin herhangi üç görevi tamamlamasına izin verin, öğrencinin
                                         yaptığı görevler bir üç kare oluşturmasa bile doğru olarak kabul edin.
                                     •   Öğrencilere hazır bulunuşluklarına göre görevler verin.

                                     •   Hazır bulunuşluğa göre farklı seçim tahtaları oluşturun (zorlanan öğren-
                                         ciler bir seçim tahtasındaki seçeneklerle çalışırken daha ileri düzeydeki
                                         öğrenciler farklı seçeneklere sahiptir).
                                     •   Öğrenme stillerine veya öğrenme tercihlerine göre seçim panosu seçe-
                                         nekleri oluşturun. Örneğin, bir seçim panosu 3 kinestetik görev, 3 işitsel
                                         görev ve 3 görsel görev içerebilir (SF3, SF5, ÜF2).
                                     Sonrasında öğretmen etkileşimli tahtada EBA ve OGM materyal platformla-
                                     rını kullanarak öğrencilerle etkileşimli bir şekilde limite ilişkin kavram ve ku-
                                     ralları özetler, dinamik geometrik yazılımlar ile limitle ilgili grafikler çizdirilip
                                     yorumlanarak ders sonlandırılır (İF3, ÜF3).

                                                                                                         211
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216