Page 211 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 211
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
y Çekirge sayısı (bin)
28
4
3 x Zaman (hafta)
0 1 5
Çekirge sayısı (bin) İlk 5 haftadaki 10. ile 25. haftalar
y x(t)
çekirge sayısının arasındaki çekirge sa-
ortalama artış yısının ortalama artış
hızını bulunuz. hızını bulunuz.
0 1 t t zaman
(hafta)
t. haftada çekirge sayısında-
ki anlık artış hızını bulunuz.
15. haftadaki çekirge sayısını Grafikte haftalara 10. haftada çekirge
bulunuz. göre çekirge sa- sayısındaki değişimi
yısındaki değişimi ifade eden fonksiyo-
ifade eden fonksi- nun türevini bulunuz.
yonu oluşturunuz.
20. haftadaki çekirge sayısı- 20. haftadaki an- 15. ile 20. haftalar
nın anlık artış hızını bulunuz. lık değişim oranını arasındaki çekirge sa-
bulunuz. yısının ortalama artış
hızını bulun.
Üç Kare seçim tahtaları uyarlanabilir. Uyarlamalar şunları içerir:
• Öğrencilerin herhangi üç görevi tamamlamasına izin verin, öğrencinin
yaptığı görevler bir üç kare oluşturmasa bile doğru olarak kabul edin.
• Öğrencilere hazır bulunuşluklarına göre görevler verin.
• Hazır bulunuşluğa göre farklı seçim tahtaları oluşturun (zorlanan öğren-
ciler bir seçim tahtasındaki seçeneklerle çalışırken daha ileri düzeydeki
öğrenciler farklı seçeneklere sahiptir).
• Öğrenme stillerine veya öğrenme tercihlerine göre seçim panosu seçe-
nekleri oluşturun. Örneğin, bir seçim panosu 3 kinestetik görev, 3 işitsel
görev ve 3 görsel görev içerebilir (SF3, SF5, ÜF2).
Sonrasında öğretmen etkileşimli tahtada EBA ve OGM materyal platformla-
rını kullanarak öğrencilerle etkileşimli bir şekilde limite ilişkin kavram ve ku-
ralları özetler, dinamik geometrik yazılımlar ile limitle ilgili grafikler çizdirilip
yorumlanarak ders sonlandırılır (İF3, ÜF3).
211