Page 206 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 206

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
                                     platformları  açılarak  paylaşım  yapılabilir.  Öğrencilere,  bireysel  öğrenme
                                     stillerine  uygun  olarak  kişiselleştirilmiş  dijital  öğrenme  modülleri  sağlana-
                                     bilir. Örneğin, görsel öğrenciler için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli
                                     açıklamalar ve interaktif uygulamalar kullanılabilir.

                                     İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soru-
         İçerik
                                     ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
                                     ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
                                     İF3: Grafik temsillerini yorumlarken öğrencilere çeşitli öğrenme materyalleri
                                     sağlanabilir. Örneğin, bazı öğrenciler için fonksiyonların grafiklerini interak-
                                     tif bir uygulama üzerinden çizme ve analiz etme fırsatı verilip diğer öğrenci-
                                     ler için yazılı açıklamalar ve adım adım problem çözme rehberleri sunulabilir.
                                     SF1:  Öğrencilerin  ilgi  alanlarına  uygun  örnekler  kullanarak  türevin  günlük
                                     yaşamda nasıl kullanıldığını gösteren örnekler verilebilir.Türevin günlük ha-
                                     yattaki önemi gibi konular üzerinden ders içeriği zenginleştirilebilir.

                                     SF2: Öğretmen, derste sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
                                     ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.

                                     SF3: Öğretmen, konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan
                                     öğrenciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin ok-
                                     larla yapılması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görsel-
                                     leştirerek sunabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esna-
         Süreç                       sında yardımcı olmak amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde
                                     etkileşimli tahtadan farklı çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.
                                     SF4: Öğrencilerin farklı öğrenme hızlarına göre ders sırasında mini görevler
                                     veya kısa süreli bağımsız çalışma fırsatları sunulabilir. Öğrenciler, öğrendik-
                                     leri kavramları pekiştirmek için bireysel olarak veya küçük gruplar hâlinde
                                     çalışabilirler. Bu esnada öğretmen, öğrencilere geri bildirim vererek öğren-
                                     me süreçlerini destekler.
                                     SF5: Dersin belirli aşamalarında öğrencilere çeşitli problem setleri ve uygu-
                                     lama çalışmaları sunulabilir. Öğretmen, öğrencilerin bu problemleri çözme
                                     süreçlerini gözlemleyerek, gerektiğinde ipuçları ve yönlendirmeler yapabilir.
                                     Öğrencilerin kendi çözümlerini sınıfla paylaşmaları teşvik edilerek, akran öğ-
                                     renmesi desteklenebilir.

                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre veri-
                                     lebilir.
         Ürün
                                     ÜF2: Öğretmen; etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
                                     öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.






    206
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211