Page 206 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 206
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme
stillerine uygun olarak kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlana-
bilir. Örneğin, görsel öğrenciler için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli
açıklamalar ve interaktif uygulamalar kullanılabilir.
İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soru-
İçerik
ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
İF3: Grafik temsillerini yorumlarken öğrencilere çeşitli öğrenme materyalleri
sağlanabilir. Örneğin, bazı öğrenciler için fonksiyonların grafiklerini interak-
tif bir uygulama üzerinden çizme ve analiz etme fırsatı verilip diğer öğrenci-
ler için yazılı açıklamalar ve adım adım problem çözme rehberleri sunulabilir.
SF1: Öğrencilerin ilgi alanlarına uygun örnekler kullanarak türevin günlük
yaşamda nasıl kullanıldığını gösteren örnekler verilebilir.Türevin günlük ha-
yattaki önemi gibi konular üzerinden ders içeriği zenginleştirilebilir.
SF2: Öğretmen, derste sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
SF3: Öğretmen, konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan
öğrenciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin ok-
larla yapılması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görsel-
leştirerek sunabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esna-
Süreç sında yardımcı olmak amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde
etkileşimli tahtadan farklı çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.
SF4: Öğrencilerin farklı öğrenme hızlarına göre ders sırasında mini görevler
veya kısa süreli bağımsız çalışma fırsatları sunulabilir. Öğrenciler, öğrendik-
leri kavramları pekiştirmek için bireysel olarak veya küçük gruplar hâlinde
çalışabilirler. Bu esnada öğretmen, öğrencilere geri bildirim vererek öğren-
me süreçlerini destekler.
SF5: Dersin belirli aşamalarında öğrencilere çeşitli problem setleri ve uygu-
lama çalışmaları sunulabilir. Öğretmen, öğrencilerin bu problemleri çözme
süreçlerini gözlemleyerek, gerektiğinde ipuçları ve yönlendirmeler yapabilir.
Öğrencilerin kendi çözümlerini sınıfla paylaşmaları teşvik edilerek, akran öğ-
renmesi desteklenebilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre veri-
lebilir.
Ürün
ÜF2: Öğretmen; etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
206