Page 203 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 203

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğretmen,  öğrencilerin  öğrendiklerini  yansıtabilmeleri  ve  varsa  öğrenme
                                     eksikliklerini, hatalarını belirleyip geri bildirim verebilmek için tic-tac-toe (üç
                                     kare) seçim tahtası stratejisini kullanarak şöyle bir uygulama yaptırabilir:

                                     Öğrenciler homojen gruplara ayrılır. Her gruba toplam dokuz farklı seçene-
                                     ğin olduğu bir seçim tablosu, çalışma kâğıdı olarak verilir. Öğrencilerden her
                                     satırdan birer tane olacak şekilde seçim (görev) tablosundan toplam üç kare
                                     seçmeleri söylenir. Seçtikleri görevleri 15 dakika içerisinde tamamlamaları ve
                                     çözümlerini birbirleriyle paylaşmaları istenir. Bu paylaşımlar esnasında öğren-
                                     cilerden  görevlerini  seçerken  hangi  kriterlere  göre  seçim  yaptıklarını,  hangi
                                     görevi yerine getirirken ve niçin zorlandıklarını açıklamaları beklenir. Öğren-
                                     cilere bir fonksiyonun belirli bir noktadaki limitini cebirsel olarak ifade ede-
                                     bilmeye,  tablo  ve  grafik  temsilde  yorumlayabilmeye  yönelik  kişiselleştirilmiş
                                     geri bildirimler verilir. Değer lendirmeler yapılarak uygulama sonlandırılır (İF2,
                                     SF3, ÜF2).


                                      Fonksiyonun bir nokta-  x değişkeni, 5 sayısına   lim - f(x) = 4
                                      da limitinin olabilmesi   5'ten küçük ve artan   x→2
                                                                                       lim
                                      için gerek ve yeter   değerlerle yaklaştığı-     x→2 + f(x) = -4
                                      koşul nedir? Örneklerle  na göre bu yaklaşım                 f(x)
                                      açıklayınız.          biçimini matematiksel   olduğuna göre x→2
                                                                                  değerini varsa bulunuz
                                                            olarak ifade ediniz.
                                                            x değişkeni, 3 sayısına   f(x) = 3x - 1
                                      ... 4,0001 4,001 4,01 4,1 4,3 4,5 5
                                                            3'ten küçük ve artan   fonksiyonunun x = 2
         Uygulama Aşamaları           Tabloda verilen değer-  değerlerle yaklaştığını   noktasındaki limiti-
                                      lerle yaklaşımı mate-  tablo ile gösterip, ma-  ni tablo yardımıyla
                                      matiksel olarak ifade   tematik olarak ifade   bulunuz.
                                      ediniz.               ediniz.














                                      f(x)  fonksiyonunun  ve- Verilen f(x) fonksiyonu- Şekildeki f(x) fonksiyo-
                                      rilen grafiğine göre x =  nun grafiğine göre aşa- nu için
                                      4  noktasında  sağdan  ğıdaki  ifadeleri  doğru-  lim + f(x) +   lim - f(x) +
                                      ve soldan limiti var mı- layınız.           x→6      x→-2
                                                                                           lim
                                                                                   lim
                                      dır? Yorumlayınız.                          x→2 + f(x) +  x→6 - f(x) = ?
                                                            lim x†-3 - f(x)= lim x†-3 f(x)
                                                            lim   - f(x)= 3
                                                               x†-3

                                     Sonrasında öğretmen etkileşimli tahtada EBA ve OGM materyal platformla-
                                     rını kullanarak öğrencileri de sürece dahil ederek limite ilişkin kavram ve kural-
                                     ları özetler. Öğrencilere dinamik geometrik yazılımlar ile limitle ilgili  grafikler
                                     çizdirilir, bu grafikler yorumlanarak   ders sonlandırılır (İF3, ÜF3).

                                                                                                         203
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208