Page 198 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 198

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Polinom kavramları pekiştirilene kadar örnekler çeşitlendirilerek uygulama-
                                     ya devam edilir (İF1).
                                     Dersin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
                                     alan önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden şemalaştırarak özetler.

                                     Değerlendirme:  Değerlendirme  sürecinin  ders  içerisinde  sunulan  sorularla
                                     benzer soruların yer aldığı çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilebilir
                                     (ÜF1, İF2).
                                     Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkinlik-
         Değerlendirme
                                     lerine katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleye-
                                     rek değerlendirebilir  (ÜF2).

                                     Değerlendirme sürecinin etkileşimli tahta üzerinde yukarıda sunulan içerik-
                                     lerle benzer örnekler sunularak yapılması önerilebilir (İF1, ÜF1).

                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   İçeriği  küçük  parçalara  bölerek  sunun  ve  her  bir  konsepti  adım  adım
                                         açıklama
                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                     •   Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlen-
                                         dirme fırsatları sunma
                                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
         Kullanılan Evrensel Tasarım     zılı, görsel vb.)
         Ögeleri
                                     •   Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere
                                         yapılandırılmış rehberlik sunma
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                     •   Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama
                                         seçenekleri sunma
                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.)
                                     •   Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma

                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme



















    198
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203