Page 198 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 198
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Polinom kavramları pekiştirilene kadar örnekler çeşitlendirilerek uygulama-
ya devam edilir (İF1).
Dersin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
alan önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden şemalaştırarak özetler.
Değerlendirme: Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla
benzer soruların yer aldığı çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilebilir
(ÜF1, İF2).
Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkinlik-
Değerlendirme
lerine katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleye-
rek değerlendirebilir (ÜF2).
Değerlendirme sürecinin etkileşimli tahta üzerinde yukarıda sunulan içerik-
lerle benzer örnekler sunularak yapılması önerilebilir (İF1, ÜF1).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım
açıklama
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlen-
dirme fırsatları sunma
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
Kullanılan Evrensel Tasarım zılı, görsel vb.)
Ögeleri
• Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere
yapılandırılmış rehberlik sunma
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama
seçenekleri sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.)
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
198