Page 197 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 197
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
1 Kutu
1. Sayı 2. Sayı 2. Kutu Cebirsel İfade
Begüm 1. Tur §5 4 x ......................................................
2. Tur
2
-2
3. Tur
-3
1 1
4. Tur 0
7
1 Kutu 2. Kutu Cebirsel İfade
1. Sayı 2. Sayı
7
Gökay 1. Tur 3 §6 6
2. Tur
5
3. Tur -1 -4 y ......................................................
4. Tur - 1 3
9
Öğretmen, öğrencilerin yazdığı cebirsel ifadenin bir polinom belirtip belirt-
mediğini sorar. Elde edilen cebirsel ifadeler incelendiğinde yazılan cebirsel
ifadedeki terimlerde bulunan değişkenlerin kuvvetlerinin hepsi doğal sayı
olduğunda cebirsel ifadenin polinom olduğunu, cebirsel ifadede bulunan te-
rimlerdeki değişkenlerin kuvvetlerinin hepsi doğal sayı olmadığında polinom
olmadığını hatırlatır. Öğretmen, öğrencilerin elde ettiği polinomun derece-
sinin değişkenlerin en büyük kuvveti olduğunu söyler. Öğrencilerden verilen
bilgilerden hareketle "polinom" ve "polinomun derecesi" kavramlarının tanı-
mını yapmalarını ister.
Polinomdur./ Polinom olmama
Cebirsel İfade
Polinom değildir. nedeni
3
2
P(x)=-6x + 4x - 8x + x - 2
5
3
Q(x)=9x - + 3
2
x
2
3
2
R(x)= §3x + x - 15x + 8
7
S(x) = 19
T(x)=§5 + 15
Tablo 2'de verilen polinomların derecesini karşılarındaki boşluklara yazınız.
Tablo 2
Polinom Derece
6
P(x)=-6x + 3x - x + 2x 4 der[P(x)]= ......................................................
5
Q(x)=5 - 2x der[Q(x)]= .....................................................
7
R(x)= 15x + x + x + x 25 der[R(x)]= ......................................................
12
10
S(x) = 85 der[S(x)]= ......................................................
T(x)= 0 der[T(x)]= ......................................................
Öğretmen öğrencilerden etkileşimli tahtaya yansıttığı tabloda verilen cebirsel
ifadelerin polinom olup olmadıklarını belirlemelerini ister. Polinom olmayanla-
rın ise neden polinom olmadıklarını tablodaki boşluklara yazmalarını ister.
197