Page 197 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 197

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                                     1 Kutu
                                                 1. Sayı  2. Sayı  2. Kutu        Cebirsel İfade
                                       Begüm  1. Tur  §5    4        x     ......................................................
                                          2. Tur
                                                            2
                                                    -2
                                          3. Tur
                                                    -3
                                                    1       1
                                          4. Tur            0
                                                    7
                                                     1 Kutu       2. Kutu         Cebirsel İfade
                                                 1. Sayı  2. Sayı
                                                    7
                                       Gökay  1. Tur  3 §6  6
                                          2. Tur
                                                            5
                                          3. Tur    -1     -4        y     ......................................................
                                          4. Tur   -   1    3
                                                    9
                                     Öğretmen, öğrencilerin yazdığı cebirsel ifadenin bir polinom belirtip belirt-
                                     mediğini sorar. Elde edilen cebirsel ifadeler incelendiğinde yazılan cebirsel
                                     ifadedeki  terimlerde  bulunan  değişkenlerin  kuvvetlerinin  hepsi  doğal  sayı
                                     olduğunda cebirsel ifadenin polinom olduğunu, cebirsel ifadede bulunan te-
                                     rimlerdeki değişkenlerin kuvvetlerinin hepsi doğal sayı olmadığında polinom
                                     olmadığını hatırlatır. Öğretmen, öğrencilerin elde ettiği polinomun derece-
                                     sinin değişkenlerin en büyük kuvveti olduğunu söyler. Öğrencilerden verilen
                                     bilgilerden hareketle "polinom" ve "polinomun derecesi" kavramlarının tanı-
                                     mını yapmalarını ister.


                                                                  Polinomdur./       Polinom olmama
                                           Cebirsel İfade
                                                                 Polinom değildir.        nedeni
                                                  3
                                                      2
                                      P(x)=-6x  + 4x  - 8x  + x - 2
                                             5
                                               3
                                      Q(x)=9x  -   + 3
                                             2
                                               x
                                                 2
                                              3
                                                   2
                                      R(x)= §3x  +  x  - 15x + 8
                                                 7
                                      S(x) = 19
                                      T(x)=§5 + 15
                                     Tablo 2'de verilen polinomların derecesini karşılarındaki boşluklara yazınız.

                                     Tablo 2
                                               Polinom                           Derece
                                                     6
                                      P(x)=-6x + 3x  - x  + 2x 4  der[P(x)]= ......................................................
                                                 5
                                      Q(x)=5 - 2x                der[Q(x)]= .....................................................
                                              7
                                      R(x)= 15x  + x  + x  + x 25  der[R(x)]= ......................................................
                                                  12
                                                      10
                                      S(x) = 85                  der[S(x)]= ......................................................
                                      T(x)= 0                    der[T(x)]= ......................................................
                                     Öğretmen öğrencilerden etkileşimli tahtaya yansıttığı tabloda verilen cebirsel
                                     ifadelerin polinom olup olmadıklarını belirlemelerini ister. Polinom olmayanla-
                                     rın ise neden polinom olmadıklarını tablodaki boşluklara yazmalarını ister.

                                                                                                         197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202