Page 196 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 196
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Küpleme stratejisinin kullanımında öğrenci düzeyleri göz önünde bulundurul-
malıdır. Dolayısıyla küplerin her bir yüzeyinde farklı zorluklarda ve ilgi alanları-
na göre yazılmış sorular olmalı öğrencilerin bunlar arasından seçim yapmasına
izin verilmelidir. Buradaki temel amaç hem öğrencilerin ilgilerine hem de bilgi
düzeylerine göre farklı seçenekler sunabilmektir. Birden fazla küp tasarlan-
ması özellikle öğrenme özellikleri birbirinden farklılık gösteren öğrenci grupla-
rı için oldukça önemlidir. Dolayısıyla öğrencilere düzeylerine göre farklı küpler
sunulması, katılım ve öğrenme açısından yarar sağlayacaktır. Unutulmaması
gereken temel nokta kaç tane küp tasarlanırsa tasarlansın bu küplerin aynı
konu etrafında farklı zorluk düzeylerinde tasarlanmış olmasıdır. Böylece tüm
öğrenciler kendi hazırbulunuşluk ve ilgileri doğrultusunda etkinliğe katılabi-
lir. Strateji yardımıyla daha üst düzey düşünme pratiği gerçekleştirebilir. Öğ-
retmen, küpleme stratejisini kullanırken her bir soruya cevap aldıktan sonra
grup temsilcilerinden ya da bireysel olarak her bir öğrenciden cevaplarını
sunmasını ister ve böylece farklı düzeylerdeki çocukların katılımlarına destek
olur, sonrasında etkinliği sonlandırır.
Öğrencilerin elde ettikleri bilgileri kullanabilmeleri için öğretmen daha ön-
ceden tasarladığı kutu oyununu oynatır. Bunun için sınıfa 2 tane kutu getirir.
Reel Değiş-
Sayılar kenler
Kutuların birincisinde −4, −3, −2, −1, −1 , 1 ,§5 , 3§6, 0, 1, 2,3, 4, 5, 6, 7 gerçek
sayılarının; ikincisinde x, y, z, k, m, n değişkenlerinin yazılı olduğu kartlar bu-
lunmaktadır. Öğretmen oyunun kurallarını etkileşimli tahtaya yansıtır. Buna
göre;
1. Birinci turda öğrenciler sırayla birinci kutudan ikişer sayı, ikinci kutudan
birer değişken seçeceklerdir.
2. İkinci kutu sadece birinci turda kullanılacaktır.
3. Seçilen kartlar kutulara geri konulmayacaktır.
4. Öğrenciler, birinci kutudan çektikleri ilk reel sayı, değişkenin katsayısı;
ikinci reel sayı da kuvveti olacak şekilde bir cebirsel ifade elde edecek-
lerdir.
5. Her öğrenci bu işlemi sırayla dört tur yapacaktır.
6. Dördüncü turun sonunda elde edilen tüm cebirsel ifadeler toplanarak
tek bir cebirsel ifade oluşturulacaktır.
Öğrenciler birinci ve ikinci kutudan çektikleri kartlardaki sayı ve değişken-
lerle oluşan cebirsel ifadeleri, daha önceden kendilerine dağıtılan tabloya
aşağıdaki gibi yazarlar.
196