Page 196 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 196

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Küpleme stratejisinin kullanımında öğrenci düzeyleri göz önünde bulundurul-
                                     malıdır. Dolayısıyla küplerin her bir yüzeyinde farklı zorluklarda ve ilgi alanları-
                                     na göre yazılmış sorular olmalı öğrencilerin bunlar arasından seçim yapmasına
                                     izin verilmelidir. Buradaki temel amaç hem öğrencilerin ilgilerine hem de bilgi
                                     düzeylerine göre farklı seçenekler sunabilmektir. Birden fazla küp tasarlan-
                                     ması özellikle öğrenme özellikleri birbirinden farklılık gösteren öğrenci grupla-
                                     rı için oldukça önemlidir. Dolayısıyla öğrencilere düzeylerine göre farklı küpler
                                     sunulması, katılım ve öğrenme açısından yarar sağlayacaktır. Unutulmaması
                                     gereken temel nokta kaç tane küp tasarlanırsa tasarlansın bu küplerin aynı
                                     konu etrafında farklı zorluk düzeylerinde tasarlanmış olmasıdır. Böylece tüm
                                     öğrenciler kendi hazırbulunuşluk ve ilgileri doğrultusunda etkinliğe katılabi-
                                     lir. Strateji yardımıyla daha üst düzey düşünme pratiği gerçekleştirebilir. Öğ-
                                     retmen, küpleme stratejisini kullanırken her bir soruya cevap aldıktan sonra
                                     grup  temsilcilerinden  ya  da  bireysel  olarak  her  bir  öğrenciden  cevaplarını
                                     sunmasını ister ve böylece farklı düzeylerdeki çocukların katılımlarına destek
                                     olur, sonrasında etkinliği sonlandırır.

                                     Öğrencilerin elde ettikleri bilgileri kullanabilmeleri için öğretmen daha ön-
                                     ceden tasarladığı kutu oyununu oynatır. Bunun için sınıfa 2 tane kutu getirir.






                                                              Reel             Değiş-
                                                             Sayılar           kenler


                                     Kutuların birincisinde −4, −3, −2, −1, −1 , 1 ,§5 , 3§6, 0, 1, 2,3, 4, 5, 6, 7 gerçek
                                     sayılarının; ikincisinde x, y, z, k, m, n değişkenlerinin yazılı olduğu kartlar bu-
                                     lunmaktadır. Öğretmen oyunun kurallarını etkileşimli tahtaya yansıtır. Buna
                                     göre;
                                     1.  Birinci turda öğrenciler sırayla birinci kutudan ikişer sayı, ikinci kutudan
                                         birer değişken seçeceklerdir.
                                     2.  İkinci kutu sadece birinci turda kullanılacaktır.

                                     3.  Seçilen kartlar kutulara geri konulmayacaktır.
                                     4.  Öğrenciler, birinci kutudan çektikleri ilk reel sayı, değişkenin katsayısı;
                                         ikinci reel sayı da kuvveti olacak şekilde bir cebirsel ifade elde edecek-
                                         lerdir.

                                     5.  Her öğrenci bu işlemi sırayla dört tur yapacaktır.
                                     6.  Dördüncü  turun  sonunda  elde  edilen  tüm  cebirsel  ifadeler  toplanarak
                                         tek bir cebirsel ifade oluşturulacaktır.

                                     Öğrenciler birinci ve ikinci kutudan çektikleri kartlardaki sayı ve değişken-
                                     lerle oluşan cebirsel ifadeleri, daha önceden kendilerine dağıtılan tabloya
                                     aşağıdaki gibi yazarlar.








    196
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201