Page 195 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 195

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Bu derste öğretmen, polinomlara uygun olarak masal, şarkı, fıkra, fotoğraf,
                                     karikatür vb. herhangi bir öğeden yola çıkarak öğrencilerin dikkatini konu-
                                     ya çeker. Kullanılan öğeden yola çıkarak öğrencilerin ön bilgilerini harekete
                                     geçirecek ve düşünmelerini sağlayacak sorular yöneltir. Bu aşamada önce-
                                     likle  öğretmen  öğrencilerin  konuya  dikkatini  çekmeye  yönelik  “Polinomlar
                                     hakkında neler biliyoruz?” sorusunu sorar ve 3 dakika süre vererek düşünme-
                                     lerini, yanıtlarına ilişkin not almalarını ve sonrasında gönüllü öğrencilerden
                                     başlayarak yanıtlarını sınıfla paylaşmalarını ister (SF1). Öğrencilerden gelen
                                     yanıtlara göre Web araçları kullanılarak konuyla ilgili bir kelime bulutu oluş-
                                     turulur ve böylelikle öğrencilerin konuya ilişkin hazır bulunuşluklarına yönelik
                                     bilgi sahibi olur (İF1, İF6).

                                     Öğretmen bu derste polinom konusuna geçileceğini söyleyerek konuya ilişkin
                                     etkinliği başlatır.

                                     Öğretmen sınıfa polinomlarla ilgili her bir yüzeyine bakış açılarını yansıtan
                                     (tanımlama,  karşılaştırma,  ilişkilendirme,  analiz  etme,  uygulama  ve  tartış-
                                     ma) soruları yazdığı 6 yüze sahip küpü getirir. Öğretmen küpleme stratejisini
                                     grup etkinliği olarak kullanabileceği gibi sınıf içerisinde bireysel küpler oluş-
                                     turarak da kullanabilir. Aşağıda örnek küp verilmiştir.
                                     Örnek Küp:






                                                                  Polinomları
         Uygulama Aşamaları                                       tanımlayınız



                                                                     §5 4
                                                                                   Polinom
                                                               Cebirsel ifade midir?
                                                    S(x) = 19                    fonksiyonları,
                                                                 Polinom mudur?  fonksiyonlarla
                                                  Polinom mudur?                 ilişkilendiriniz.
                                                                Tartışarak analiz   Karşılaştırınız.
                                                                    ediniz.


                                                                  Doğrusal ve
                                                                 karesel fonksi-
                                                                 yon ile polinom
                                                                  fonksiyonları
                                                                 ilişkilendiriniz.




                                                                Polinomlarla ilgili
                                                                 günlük hayattan
                                                                 kullanıma dair
                                                                 örnekler veriniz










                                                                                                         195
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200