Page 195 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 195
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bu derste öğretmen, polinomlara uygun olarak masal, şarkı, fıkra, fotoğraf,
karikatür vb. herhangi bir öğeden yola çıkarak öğrencilerin dikkatini konu-
ya çeker. Kullanılan öğeden yola çıkarak öğrencilerin ön bilgilerini harekete
geçirecek ve düşünmelerini sağlayacak sorular yöneltir. Bu aşamada önce-
likle öğretmen öğrencilerin konuya dikkatini çekmeye yönelik “Polinomlar
hakkında neler biliyoruz?” sorusunu sorar ve 3 dakika süre vererek düşünme-
lerini, yanıtlarına ilişkin not almalarını ve sonrasında gönüllü öğrencilerden
başlayarak yanıtlarını sınıfla paylaşmalarını ister (SF1). Öğrencilerden gelen
yanıtlara göre Web araçları kullanılarak konuyla ilgili bir kelime bulutu oluş-
turulur ve böylelikle öğrencilerin konuya ilişkin hazır bulunuşluklarına yönelik
bilgi sahibi olur (İF1, İF6).
Öğretmen bu derste polinom konusuna geçileceğini söyleyerek konuya ilişkin
etkinliği başlatır.
Öğretmen sınıfa polinomlarla ilgili her bir yüzeyine bakış açılarını yansıtan
(tanımlama, karşılaştırma, ilişkilendirme, analiz etme, uygulama ve tartış-
ma) soruları yazdığı 6 yüze sahip küpü getirir. Öğretmen küpleme stratejisini
grup etkinliği olarak kullanabileceği gibi sınıf içerisinde bireysel küpler oluş-
turarak da kullanabilir. Aşağıda örnek küp verilmiştir.
Örnek Küp:
Polinomları
Uygulama Aşamaları tanımlayınız
§5 4
Polinom
Cebirsel ifade midir?
S(x) = 19 fonksiyonları,
Polinom mudur? fonksiyonlarla
Polinom mudur? ilişkilendiriniz.
Tartışarak analiz Karşılaştırınız.
ediniz.
Doğrusal ve
karesel fonksi-
yon ile polinom
fonksiyonları
ilişkilendiriniz.
Polinomlarla ilgili
günlük hayattan
kullanıma dair
örnekler veriniz
195