Page 200 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 200
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken
öğrenciler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
SF2: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan
öğrenciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin ok-
larla yapılması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görsel-
Süreç leştirerek sunabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esna-
sında yardımcı olmak amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde
etkileşimli tahtadan farklı çevrimiçi eğitim platformları kullanılabilir.
SF3: Öğrenciler, küçük gruplar halinde limit problemleri üzerinde çalışırlar.
Her grup, belirli bir limit problemini çözmek için stratejiler geliştirir ve çözüm-
lerini sınıfla paylaşır. Öğretmen, gruplar arasında dolaşarak rehberlik ve geri
bildirim sağlar. Bu yöntem, öğrencilerin iş birliği yaparak öğrenmelerine ve
birbirlerinden öğrenmelerine olanak tanır.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre veri-
lebilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup et-
kinliklerine katılımını, talep edilen uygulamaları yaparken gösterdikleri per-
formanslarını temel alarak öğrencileri değerlendirebilir.
ÜF3: Dijital Portfolyolar: Öğrenciler, limit konusuyla ilgili öğrendiklerini yan-
sıtan dijital projeler, grafikler, videolar veya sunumlar hazırlayarak dijital
portfolyolar oluştururlar. Bu portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli ola-
rak gözden geçirilir ve geri bildirim sağlanır. Bu yöntem, öğrencilerin kendi
Ürün öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine ve gelişimlerini izlemelerine olanak
tanır.
(Değerlendirme)
ÜF4: Performans Görevleri: Öğrencilerden limit ile ilgili belirli bir performans
görevi tamamlamaları istenir. Örneğin öğrencilerden bir fizik problemini
çözmeleri ve bu problemi çözerken limit kavramını kullanmaları istenebilir.
Bu görevler, öğrencilerin bilgi ve becerilerini uygulamaya dönüştürmelerine
yardımcı olur.
ÜF5: Araştırma Projeleri: Öğrencilerden limit ile ilgili belirli bir konuda araş-
tırma yapmaları ve bulgularını rapor halinde sunmaları istenir. Örneğin bir
grup öğrenci limitlerin biyolojideki veya mühendislikteki uygulamalarını
araştırırken başka bir grup ekonomideki uygulamaları inceleyebilir. Bu pro-
jeler öğrencilerin araştırma yapma, bilgi toplama ve sonuçları analiz etme
becerilerini geliştirir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir.
200