Page 200 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 200

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken
                                     öğrenciler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.

                                     SF2: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan
                                     öğrenciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin ok-
                                     larla yapılması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görsel-
         Süreç                       leştirerek sunabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esna-
                                     sında yardımcı olmak amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde
                                     etkileşimli tahtadan farklı çevrimiçi eğitim platformları kullanılabilir.
                                     SF3: Öğrenciler, küçük gruplar halinde limit problemleri üzerinde çalışırlar.
                                     Her grup, belirli bir limit problemini çözmek için stratejiler geliştirir ve çözüm-
                                     lerini sınıfla paylaşır. Öğretmen, gruplar arasında dolaşarak rehberlik ve geri
                                     bildirim sağlar. Bu yöntem, öğrencilerin iş birliği yaparak öğrenmelerine ve
                                     birbirlerinden öğrenmelerine olanak tanır.




                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre veri-
                                     lebilir.
                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup et-
                                     kinliklerine katılımını, talep edilen uygulamaları yaparken gösterdikleri per-
                                     formanslarını temel alarak öğrencileri değerlendirebilir.

                                     ÜF3: Dijital Portfolyolar: Öğrenciler, limit konusuyla ilgili öğrendiklerini yan-
                                     sıtan  dijital  projeler,  grafikler,  videolar  veya  sunumlar  hazırlayarak  dijital
                                     portfolyolar oluştururlar. Bu portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli ola-
                                     rak gözden geçirilir ve geri bildirim sağlanır. Bu yöntem, öğrencilerin kendi
         Ürün                        öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine ve gelişimlerini izlemelerine olanak
                                     tanır.
         (Değerlendirme)
                                     ÜF4: Performans Görevleri: Öğrencilerden limit ile ilgili belirli bir performans
                                     görevi  tamamlamaları  istenir.  Örneğin  öğrencilerden  bir  fizik  problemini
                                     çözmeleri ve bu problemi çözerken limit kavramını kullanmaları istenebilir.
                                     Bu görevler, öğrencilerin bilgi ve becerilerini uygulamaya dönüştürmelerine
                                     yardımcı olur.
                                     ÜF5: Araştırma Projeleri: Öğrencilerden limit ile ilgili belirli bir konuda araş-
                                     tırma yapmaları ve bulgularını rapor halinde sunmaları istenir. Örneğin bir
                                     grup  öğrenci  limitlerin  biyolojideki  veya  mühendislikteki  uygulamalarını
                                     araştırırken başka bir grup ekonomideki uygulamaları inceleyebilir. Bu pro-
                                     jeler öğrencilerin araştırma yapma, bilgi toplama ve sonuçları analiz etme
                                     becerilerini geliştirir.



                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir.






    200
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205