Page 201 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 201

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                LİMİTLERİ ZORLAMA
         Konu                        Bir Fonksiyonun Bir Noktadaki Limiti ile Soldan ve Sağdan Limit Kavramları
                                     Fonksiyonların belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki davranışını limit
         Öğrenme Hedefleri
                                     kavramını kullanarak grafikler üzerinden yorumlama
                                     •   Etkileşimli tahta
                                     •   Mantar  pano
         Materyaller                 •   Farklı iki renk mantar pano raptiyesi
                                     •   Tic-tac-toe (Üç kare) seçim tahtası çalışma kâğıdı
                                     •   Dinamik geometri yazılımları veya uygulamaları
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır.

                                     Etkinlik Temelli Öğretim: Öğretmen bir sayıya sağdan ve soldan yaklaşımı
                                     kavratmak için sayı doğrusunda seçilen bir noktaya ne kadar yaklaşılabile-
                                     ceğini, bir aralıkta sonsuz sayı olduğunu ve limit kavramını sezdirmeyi amaç-
                                     layan bir oyun tasarlar. Ardından sınıfı iki gruba ayırır.
                                     Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Öğretmen etkinlik öncesinde grubu ho-
                                     mojen olarak ayırır.
                                     Soru-Cevap: Öğretmen, öğrencilere “Limit kavramı size ne ifade ediyor? Li-
                                     mit kavramı nerelerde karşımıza çıkıyor?” sorularını yöneltir. Öğrencilere ce-
                                     vap vermeleri için 10-15 dakika süre verir.

                                     Doğrudan  Anlatım:  Öğretmen  sorduğu  sorulara  verilen  cevaplara  uygun
                                     dönütler vererek açıklamalar yapar.

                                     Tic-Tac-Toe (Üç Kare) Seçim Tahtası  Stratejisi: Öğrenciler homojen grup-
                                     lara ayrılır. Her gruba üzerinde toplam dokuz farklı seçeneğin olduğu bir se-
                                     çim tablosu çalışma kâğıdı olarak sunulur. Öğrencilerden her satırdan birer
         Etkinlik Açıklaması         tane olmak üzere seçim (görev) tablosundan toplam üç kare seçmeleri iste-
                                     nir. Seçtikleri görevleri 15 dakika içerisinde tamamlamaları ve çözümlerini
                                     birbirleriyle paylaşmaları sağlanır. Bu paylaşımlar esnasında öğrencilerden
                                     görevlerini  seçerken  hangi  kriterlere  göre  seçim  yaptıklarını,  hangi  görevi
                                     yerine getirirken ve niçin zorlandıklarını  açıklamaları beklenir. Öğrencilere
                                     bir fonksiyonun belirli bir noktadaki limitini cebirsel olarak ifade edebilme-
                                     ye, tablo ve grafik temsilde yorumlayabilmeye yönelik kişiselleştirilmiş geri
                                     dönütler verilir. Ardından değer lendirmeler yapılarak uygulama sonlandırılır.
                                     Gösterip  Yaptırma:.  Etkinliğin  uygulanması  sırasında    öğretmen  öncelikle
                                     işlemleri gösterir ardından öğrencilerden bu işlemleri yapmalarını ister. Bu
                                     sırada örnek bir soru öğretmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak
                                     için adım adım çözülür. Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtla-
                                     rını dağıtır ve kendilerine yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlarken
                                     bu çalışma kâğıtlarını kullanmaları gerektiğini söyler. Sonrasında etkileşimli
                                     tahtadan sıralı işlem basamaklarını açar ve öğrencilere tüm işlemleri yapar-
                                     ken aşağıdaki görev listesini sırasıyla takip etmelerini söyler.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları  etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.

                                                                                                         201
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206