Page 205 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 205

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 29


        TEMA: DEĞİŞİMİN MATEMATİĞİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.12.2.5. Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranına iliş-
         Öğrenme Çıktıları           kin muhakeme yapabilme
                                     a) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranı ile ilgili bileşen-
                                     leri (fonksiyonun nitel özellikleri ile cebirsel ve grafik temsili) belirler.
                                     b) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranı ile ilgili bileşen-
                                     leri arasındaki ilişkileri belirler.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   c) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranını tablo, grafik
                                     ve limit gösteriminden yararlanarak fonksiyonun o noktadaki anlık değişimi
                                     olarak ifade eder.

                                     ç) Bir fonksiyonun belirli bir noktadaki anlık değişimini fonksiyonun o nokta-
                                     daki türevi olarak ifade eder.
                                     Öğrencilerin  gerçek  sayılarda  tanımlı  fonksiyon  kavramını  tanımlayabilir.
                                     Fonksiyonların parçalı gösterimlerini bilir.
                                     Fonksiyonlarda işlemler yapabilir.

                                     Karekök ve rasyonel referans fonksiyonlar ve bunlardan türetilen fonksiyon-
                                     lar ile polinom fonksiyonların matematiksel temsillerini kullanabilir.

                                     Bu fonksiyonların cebirsel gösterimindeki katsayılar ile nitel özellikleri ara-
                                     sında ilişki kurabilir.

                                     Doğrunun eğimini bilir.
         Ön Koşul Beceriler/Temel
         Kabuller                    Doğru denklemi oluşturabilir.
                                     Bir açının tanjant değerini doğrunun eğimiyle ilişkilendirebilir.
                                     Fonksiyon grafiklerinde kesen doğru ve teğet doğrusu kavramlarını yorum-
                                     layabilir.
                                     Cebirsel  özdeşlikleri  ve  tam  kareye  tamamlamayı  kullanarak  çarpanlara
                                     ayırma yapabilir.
                                     Birinci ve ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri ve eşitsizlikleri çözebilir.

                                     Limitte 0/0 belirsizliğini değerlendirebilir. ve süreklilik kavramını yorumlayabilir.

                                     Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranı ile ilgili bileşenleri
                                     (fonksiyonun nitel özellikleri ile cebirsel ve grafik temsili) belirlemekte zorluk
                                     yaşayabilir.
                                     Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranı ile ilgili bileşenleri
         Tema Bazlı Öğrenci          arasındaki ilişkileri belirlemekte zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları                 Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranını tablo, grafik ve
                                     limit  gösteriminden  yararlanarak  fonksiyonun  o  noktadaki  anlık  değişimi
                                     olarak ifade etmekte zorluk yaşayabilir.

                                     Bir fonksiyonun belirli bir noktadaki anlık değişimini fonksiyonun o noktadaki
                                     türevi olarak ifade etmekte zorluk yaşayabilir.

                                                                                                         205
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210