Page 205 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 205
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 29
TEMA: DEĞİŞİMİN MATEMATİĞİ
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.12.2.5. Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranına iliş-
Öğrenme Çıktıları kin muhakeme yapabilme
a) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranı ile ilgili bileşen-
leri (fonksiyonun nitel özellikleri ile cebirsel ve grafik temsili) belirler.
b) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranı ile ilgili bileşen-
leri arasındaki ilişkileri belirler.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri c) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranını tablo, grafik
ve limit gösteriminden yararlanarak fonksiyonun o noktadaki anlık değişimi
olarak ifade eder.
ç) Bir fonksiyonun belirli bir noktadaki anlık değişimini fonksiyonun o nokta-
daki türevi olarak ifade eder.
Öğrencilerin gerçek sayılarda tanımlı fonksiyon kavramını tanımlayabilir.
Fonksiyonların parçalı gösterimlerini bilir.
Fonksiyonlarda işlemler yapabilir.
Karekök ve rasyonel referans fonksiyonlar ve bunlardan türetilen fonksiyon-
lar ile polinom fonksiyonların matematiksel temsillerini kullanabilir.
Bu fonksiyonların cebirsel gösterimindeki katsayılar ile nitel özellikleri ara-
sında ilişki kurabilir.
Doğrunun eğimini bilir.
Ön Koşul Beceriler/Temel
Kabuller Doğru denklemi oluşturabilir.
Bir açının tanjant değerini doğrunun eğimiyle ilişkilendirebilir.
Fonksiyon grafiklerinde kesen doğru ve teğet doğrusu kavramlarını yorum-
layabilir.
Cebirsel özdeşlikleri ve tam kareye tamamlamayı kullanarak çarpanlara
ayırma yapabilir.
Birinci ve ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri ve eşitsizlikleri çözebilir.
Limitte 0/0 belirsizliğini değerlendirebilir. ve süreklilik kavramını yorumlayabilir.
Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranı ile ilgili bileşenleri
(fonksiyonun nitel özellikleri ile cebirsel ve grafik temsili) belirlemekte zorluk
yaşayabilir.
Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranı ile ilgili bileşenleri
Tema Bazlı Öğrenci arasındaki ilişkileri belirlemekte zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki değişim oranını tablo, grafik ve
limit gösteriminden yararlanarak fonksiyonun o noktadaki anlık değişimi
olarak ifade etmekte zorluk yaşayabilir.
Bir fonksiyonun belirli bir noktadaki anlık değişimini fonksiyonun o noktadaki
türevi olarak ifade etmekte zorluk yaşayabilir.
205