Page 208 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 208

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                ÇEKİRGE İSTİLASI
                                     Değişim Oranı ve Limit Kavramlarının Kullanılarak Bir Fonksiyonun Belirli Bir
         Konu
                                     Noktadaki Anlık Değişimi( Türevi)

                                     Ortalama Değişim Oranı,

                                     Anlık Değişim Oranı,
         Öğrenme Hedefleri
                                     Fonksiyonun Bir Noktadaki Türevi
                                     Grafik Gösteriminde Eğriye Bir Noktadan Çizilen Teğet Doğrusunun Eğimi


                                     •   Etkileşimli tahta
         Materyaller
                                     •   Çalışma kâğıtları

         Süre                        2 ders saati


                                     Doğrudan Anlatım: Öğretmen süreç içerisinde kısa açıklamalar yapar. Öğ-
                                     retmen, öğrencilere açık ve net bir şekilde bilgi sunar ve öğrencilerin bu bil-
                                     giyi kavramasını sağlar. Tüm öğrenciler için erişilebilir şekilde farklı öğrenme
                                     stillerine sahip öğrenciler için uyarlanabilir. Öğretmenler, görsel, işitsel ve ki-
                                     nestetik öğrenme gibi farklı öğrenme stillerini desteklemek için çeşitli sunum
                                     yöntemleri kullanabilirler. Öğrenci katılımını artırır. Bilgiyi pekiştirici ortamlar
                                     sunar.

                                     Soru-Cevap Yöntemi: Öğretmen dersin girişinde dikkat çekmek ve öğrenci-
                                     lerin hazırbulunuşluklarına dair bilgi sahibi olmak amacıyla soru-cevap kul-
                                     lanır.
                                     Esnek  Gruplama:  Öğrencilerin  ilgileri,  hazır  bulunuşlukları  veya  öğrenme
                                     stillerine göre farklı gruplar oluşturulur.
                                     Üç Kare (tic –tac-toe): Üç Kare, S.O.S ya da Tik-tak-toe olarak bilinen bir
                                     oyundur. Bir süreç farklılaştırma stratejisi olarak kullanılan bu strateji basitçe
         Etkinlik Açıklaması         bir seçim tahtasıdır. Öğrencilere sınıfta öğrendikleri becerileri yansıtmaları
                                     ya da bilgileri ifade etmeleri için kendi ilgileri doğrultusunda etkinlikleri be-
                                     lirleme ve bunlara dahil olma şansı veren temel farklılaştırma stratejilerinden
                                     biridir.

                                     Akran Destekli Öğretim: Akran destekli öğretim, öğrencilerin birbirlerinden
                                     bilgi  ve  beceri  edinmelerine  dayanan  bir  öğretim  yöntemi  olarak  kullanıl-
                                     maktadır. Öğretmen; bu yöntemle, farklı beceri seviyelerine sahip öğrencile-
                                     rin, birbirleriyle iş birliği yaparak ve birbirlerine yardımcı olarak öğrenmele-
                                     rine zemin hazırlar.

                                     Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen iş-
                                     lemleri gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Öğretmen etkile-
                                     şimli tahtada OGM materyalde açtığı dinamik uygulama etkinliğinde önce
                                     kendisi gösterir, daha sonra öğrencilerin tamamlamasını ister.

                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.


    208
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213