Page 208 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 208
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı ÇEKİRGE İSTİLASI
Değişim Oranı ve Limit Kavramlarının Kullanılarak Bir Fonksiyonun Belirli Bir
Konu
Noktadaki Anlık Değişimi( Türevi)
Ortalama Değişim Oranı,
Anlık Değişim Oranı,
Öğrenme Hedefleri
Fonksiyonun Bir Noktadaki Türevi
Grafik Gösteriminde Eğriye Bir Noktadan Çizilen Teğet Doğrusunun Eğimi
• Etkileşimli tahta
Materyaller
• Çalışma kâğıtları
Süre 2 ders saati
Doğrudan Anlatım: Öğretmen süreç içerisinde kısa açıklamalar yapar. Öğ-
retmen, öğrencilere açık ve net bir şekilde bilgi sunar ve öğrencilerin bu bil-
giyi kavramasını sağlar. Tüm öğrenciler için erişilebilir şekilde farklı öğrenme
stillerine sahip öğrenciler için uyarlanabilir. Öğretmenler, görsel, işitsel ve ki-
nestetik öğrenme gibi farklı öğrenme stillerini desteklemek için çeşitli sunum
yöntemleri kullanabilirler. Öğrenci katılımını artırır. Bilgiyi pekiştirici ortamlar
sunar.
Soru-Cevap Yöntemi: Öğretmen dersin girişinde dikkat çekmek ve öğrenci-
lerin hazırbulunuşluklarına dair bilgi sahibi olmak amacıyla soru-cevap kul-
lanır.
Esnek Gruplama: Öğrencilerin ilgileri, hazır bulunuşlukları veya öğrenme
stillerine göre farklı gruplar oluşturulur.
Üç Kare (tic –tac-toe): Üç Kare, S.O.S ya da Tik-tak-toe olarak bilinen bir
oyundur. Bir süreç farklılaştırma stratejisi olarak kullanılan bu strateji basitçe
Etkinlik Açıklaması bir seçim tahtasıdır. Öğrencilere sınıfta öğrendikleri becerileri yansıtmaları
ya da bilgileri ifade etmeleri için kendi ilgileri doğrultusunda etkinlikleri be-
lirleme ve bunlara dahil olma şansı veren temel farklılaştırma stratejilerinden
biridir.
Akran Destekli Öğretim: Akran destekli öğretim, öğrencilerin birbirlerinden
bilgi ve beceri edinmelerine dayanan bir öğretim yöntemi olarak kullanıl-
maktadır. Öğretmen; bu yöntemle, farklı beceri seviyelerine sahip öğrencile-
rin, birbirleriyle iş birliği yaparak ve birbirlerine yardımcı olarak öğrenmele-
rine zemin hazırlar.
Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen iş-
lemleri gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Öğretmen etkile-
şimli tahtada OGM materyalde açtığı dinamik uygulama etkinliğinde önce
kendisi gösterir, daha sonra öğrencilerin tamamlamasını ister.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
208