Page 213 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 213

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 30

        TEMA: GEOMETRİK ŞEKİLLER
         Etkinliğe             MAT.12.3.3. Çemberin açı, kiriş, teğet özelliklerini ve dairenin alanını kullanarak
         Dönüştürülecek        problem çözme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Çemberde açı, kiriş, teğetin özelliklerini ve dairenin alanını içeren problemlerin
                               bile şenlerini (nicelik, şekil gibi) belirler.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       b) Problemlerde verilen bileşenler arasındaki ilişkileri belirler.
                               c) Problemin bileşenlerini ve bileşenlerin aralarındaki ilişkileri uygun matematiksel
                               temsillere dönüştürür.
                               Çemberin uzunluğu ile çapı arasındaki ilişkilere yönelik çıkarımlar yapabilir.
                               Çapı veya yarıçapı verilen bir çemberin uzunluğuyla ilgili problemler çözebilir.

                               Çemberde  açılar  ve  yay  uzunlukları  arasındaki  ilişkilere,  daire  ve  daire  diliminin
                               alanına dair çıkarım yapabilir.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        Çıkarımını yaptığı bu ilişkilere dair bilgilerini farklı problem durumlarında kullana-
                               bilir.
                               Çokgene, dörtgenin temel  özelliklerine, üçgenin  temel  ve  yardımcı  elemanlarına
                               ilişkin özellikler ile üçgende eşlik ve benzerliğe dair çıkarımlarda bulunabilir.
                               Çıkarımlarına dair sonuçları farklı problem durumlarında kullanabilir.

                               Çemberde açı, kiriş, teğetin özelliklerini ve dairenin alanını içeren problemlerin bi-
                               leşenlerini (nicelik, şekil gibi) belirlemekte zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Problemlerde verilen bileşenler arasındaki ilişkileri belirlemekte zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Problemin  bileşenlerini  ve  bileşenlerin  aralarındaki  ilişkileri  uygun  matematiksel
                               temsillere dönüştürürken zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluştur-
                               mak amacı ile OGM materyalleri, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim platform-
                               larından  paylaşımlar  yapılabilir.  Öğrencilere,  bireysel  öğrenme  stillerine  uygun
                               olarak kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Örneğin görsel öğ-
                               renciler için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğ-
                               renciler için interaktif uygulamalar kullanılabilir.

                               İF2: Çember ve dairenin gerçek yaşam uygulamaları hakkında bilgi verilebilir. Ör-
         İçerik                neğin mühendislikte, mimaride ve doğa bilimlerinde çemberin nasıl kullanıldığını
                               gösteren örnekler sunulabilir. Bu, öğrencilerin konunun pratikteki önemini anlama-
                               larına yardımcı olur.
                               İF3: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çe-
                               şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
                               seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
                               puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.





                                                                                                         213
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218