Page 215 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 215

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          SU KITLIĞI

         Konu                  Çemberde Açı, Kiriş ve Teğetin Özellikleri, Dairenin Alanı


                               Çemberde açı, kiriş ve teğetin özellikleri ve dairenin alanını farklı problem durum-
         Öğrenme Hedefleri
                               larında kullanabilme


                               •  Etkileşimli tahta

                               •  Çalışma kâğıtları
         Materyaller           •  Renkli kalemler ve kâğıtlar
                               •  Çeşitli büyüklüklerde çember çizimlerini içeren çalışma kartları
                               •  İnteraktif geometri yazılımları veya uygulamaları


         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen sorduğu sorulara yanıt olarak gelen cevaplara uy-
                               gun dönütler vererek açıklamalar yapar.
                               Soru-Cevap: Öğretmen sorduğu sorulara gelen cevaplara uygun dönütler vererek
                               açıklamalar yapar.
                               Esnek  Gruplama:  Öğretmen  etkinliğin  uygulama  aşamasında  desteğe  ihtiyaç
                               duyan öğrencilere akran desteği sağlamak için sınıfı farklı düzeyden oluşan dört
                               gruba ayırır. Gruplara üzerinde 20 metreye 40 metre ölçülerinde bahçe krokilerinin
                               olduğu çalışma kağıtlarını verir. Gruplardan tüm bahçeyi en verimli şekilde sula-
                               mak için yeterli sayıda fıskiyeyi  bu krokilerin bulunduğu çalışma kâğıtlarına yerleş-
                               tirmelerini ister.

         Etkinlik Açıklaması   Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen işlemleri
                               gösterir, ardından öğrencilerden bu işlemleri yapmalarını ister. Bu sırada örnek bir
                               soru öğretmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım çözü-
                               lür. Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtlarını dağıtır ve kendilerine
                               yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yaparken bu çalışma kâğıtlarını kullanma-
                               ları gerektiğini söyler. Sonrasında etkileşimli tahtadan sıralı işlem basamaklarını
                               açar ve öğrencilere tüm işlemleri yaparken  görev listesini sırasıyla takip etmelerini
                               söyler.
                               Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
                               noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.













                                                                                                         215
   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220