Page 215 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 215
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı SU KITLIĞI
Konu Çemberde Açı, Kiriş ve Teğetin Özellikleri, Dairenin Alanı
Çemberde açı, kiriş ve teğetin özellikleri ve dairenin alanını farklı problem durum-
Öğrenme Hedefleri
larında kullanabilme
• Etkileşimli tahta
• Çalışma kâğıtları
Materyaller • Renkli kalemler ve kâğıtlar
• Çeşitli büyüklüklerde çember çizimlerini içeren çalışma kartları
• İnteraktif geometri yazılımları veya uygulamaları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
Doğrudan Anlatım: Öğretmen sorduğu sorulara yanıt olarak gelen cevaplara uy-
gun dönütler vererek açıklamalar yapar.
Soru-Cevap: Öğretmen sorduğu sorulara gelen cevaplara uygun dönütler vererek
açıklamalar yapar.
Esnek Gruplama: Öğretmen etkinliğin uygulama aşamasında desteğe ihtiyaç
duyan öğrencilere akran desteği sağlamak için sınıfı farklı düzeyden oluşan dört
gruba ayırır. Gruplara üzerinde 20 metreye 40 metre ölçülerinde bahçe krokilerinin
olduğu çalışma kağıtlarını verir. Gruplardan tüm bahçeyi en verimli şekilde sula-
mak için yeterli sayıda fıskiyeyi bu krokilerin bulunduğu çalışma kâğıtlarına yerleş-
tirmelerini ister.
Etkinlik Açıklaması Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen işlemleri
gösterir, ardından öğrencilerden bu işlemleri yapmalarını ister. Bu sırada örnek bir
soru öğretmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım çözü-
lür. Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtlarını dağıtır ve kendilerine
yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yaparken bu çalışma kâğıtlarını kullanma-
ları gerektiğini söyler. Sonrasında etkileşimli tahtadan sıralı işlem basamaklarını
açar ve öğrencilere tüm işlemleri yaparken görev listesini sırasıyla takip etmelerini
söyler.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
215