Page 217 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 217

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                                                  Yağmurlama  sulama  yöntemi,  suyun  kay-
                                                                  naktan  belirli  bir  basınçla  alınarak  kapalı
                                                                  bir sistem ile tarlaya kadar iletildiği ve at-
                                                                  mosfere damlacıklar halinde püskürtüldü-
                                                                  ğü yöntemdir.  İyi bir yağmurlama sulama
                                                                  yöntemi:
                                                                  • Yüzey akışına neden olmamalıdır.
                                                                  • Sulama randımanı yüksek olmalıdır.
                                                                  •  Yetiştirilecek  her  türlü  bitkinin  ihtiyacını
                                                                  karşılayacak kapasitede olmalıdır.
                                                                  • Basınçla fırlatılan su bitkiye zarar verme-
                                                                  melidir.
                                                                  • Sulama suyu uygun olan en ucuz şekilde
                                                                  uygulanmalıdır.



                               Öğretmen öğrencilerine dağıttığı çalışma kâğıtlarındaki yağmurlama sulama fıs-
                               kiyesinin çeyrek, yarım ve tam tur dönebilecek şekilde çalışabildiğini ve fıskiyelerin
                               sulama çapının 4 metre olduğunu söyler. Birlikte yapacakları etkinlikte kenar uzun-
                               lukları 20 metreye 40 metre olan bir bahçede en verimli sulamayı yapabilmek için
                               bahçeye yeterli sayıda fıskiye yerleştirmeye çalışacaklarını ifade eder ve etkinliği
                               başlatır (İF2).





                                                                     2 m
















                               Öğretmen etkinliğin uygulama aşamasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere
                               akran desteği sağlamak için sınıfı farklı düzeyde öğrencilerden oluşan dört gruba
                               ayırır. Gruplardan tüm bahçeyi en verimli şekilde sulamak için yeterli sayıda fıski-
                               yeyi çalışma kâğıtlarında bulunan 20 metreye 40 metre ölçülerindeki bahçelerin
                               krokileri üzerine yerleştirmelerini ister. (SF2 , ÜF2).













                                                                                                         217
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222