Page 217 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 217
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Yağmurlama sulama yöntemi, suyun kay-
naktan belirli bir basınçla alınarak kapalı
bir sistem ile tarlaya kadar iletildiği ve at-
mosfere damlacıklar halinde püskürtüldü-
ğü yöntemdir. İyi bir yağmurlama sulama
yöntemi:
• Yüzey akışına neden olmamalıdır.
• Sulama randımanı yüksek olmalıdır.
• Yetiştirilecek her türlü bitkinin ihtiyacını
karşılayacak kapasitede olmalıdır.
• Basınçla fırlatılan su bitkiye zarar verme-
melidir.
• Sulama suyu uygun olan en ucuz şekilde
uygulanmalıdır.
Öğretmen öğrencilerine dağıttığı çalışma kâğıtlarındaki yağmurlama sulama fıs-
kiyesinin çeyrek, yarım ve tam tur dönebilecek şekilde çalışabildiğini ve fıskiyelerin
sulama çapının 4 metre olduğunu söyler. Birlikte yapacakları etkinlikte kenar uzun-
lukları 20 metreye 40 metre olan bir bahçede en verimli sulamayı yapabilmek için
bahçeye yeterli sayıda fıskiye yerleştirmeye çalışacaklarını ifade eder ve etkinliği
başlatır (İF2).
2 m
Öğretmen etkinliğin uygulama aşamasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere
akran desteği sağlamak için sınıfı farklı düzeyde öğrencilerden oluşan dört gruba
ayırır. Gruplardan tüm bahçeyi en verimli şekilde sulamak için yeterli sayıda fıski-
yeyi çalışma kâğıtlarında bulunan 20 metreye 40 metre ölçülerindeki bahçelerin
krokileri üzerine yerleştirmelerini ister. (SF2 , ÜF2).
217