Page 212 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 212

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
                                     larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir
                                     (ÜF1).

                                     Değerlendirme sürecinin etkileşimli tahta üzerinde yukarıda sunulan içerik-
         Değerlendirme
                                     lerle benzer farklı örnekler sunularak yapılması önerilebilir (ÜF2).
                                     Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                                     lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
                                     lendirebilir (ÜF3).
                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                     Erişilebilir teknoloji araçları ( ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama.
                                     İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                     Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                     teşvik etme.
                                     Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma ( uzatılmış zaman, alternatif
                                     ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                     Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
                                     fırsatları sunma.
         Kullanılan Evrensel Tasarım   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
         Ögeleri                     görsel vb.).

                                     Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama se-
                                     çenekleri sunma.
                                     Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                     Öğrenme  materyallerine  erişimde  esneklik  sağlama  (dijital  kopyalar,  inte-
                                     raktif uygulamalar vb.).
                                     Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                     yaçlarına uygun hedefler belirleme.
                                     Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin
                                     birbirlerinden öğrenmelerini teşvik etme.


























    212
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217