Page 212 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 212
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir
(ÜF1).
Değerlendirme sürecinin etkileşimli tahta üzerinde yukarıda sunulan içerik-
Değerlendirme
lerle benzer farklı örnekler sunularak yapılması önerilebilir (ÜF2).
Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
lendirebilir (ÜF3).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
Erişilebilir teknoloji araçları ( ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama.
İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik etme.
Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma ( uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
fırsatları sunma.
Kullanılan Evrensel Tasarım Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
Ögeleri görsel vb.).
Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama se-
çenekleri sunma.
Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
raktif uygulamalar vb.).
Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin
birbirlerinden öğrenmelerini teşvik etme.
212