Page 204 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 204

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Değerlendirme: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere
         Değerlendirme               ve grup etkinliklerine katılımını, talep edilen uygulamaları yaparken göster-
                                     dikleri performanslarını değerlendirebilir.  (ÜF1).

                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlen-
                                         dirme fırsatları sunma
                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                     •   Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfol-
                                         yolar oluşturmalarına yardımcı olma
                                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
         Kullanılan Evrensel Tasarım     zılı, görsel vb.)
         Ögeleri
                                     •   İçeriği  küçük  parçalara  bölerek  sunma  ve  her  bir  konsepti  adım  adım
                                         açıklama
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                     •   Öğrencilerin  kendi  hızlarında  ilerlemelerine  olanak  tanıyan  etkileşimli
                                         öğrenme araçları kullanma
                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.)
                                     •   Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etki-
                                         leşimi teşvik etme
                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme


































    204
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209