Page 204 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 204
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Değerlendirme: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere
Değerlendirme ve grup etkinliklerine katılımını, talep edilen uygulamaları yaparken göster-
dikleri performanslarını değerlendirebilir. (ÜF1).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlen-
dirme fırsatları sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfol-
yolar oluşturmalarına yardımcı olma
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
Kullanılan Evrensel Tasarım zılı, görsel vb.)
Ögeleri
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunma ve her bir konsepti adım adım
açıklama
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli
öğrenme araçları kullanma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.)
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etki-
leşimi teşvik etme
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
204