Page 199 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 199

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 28


        TEMA: DEĞİŞİMİN MATEMATİĞİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.12.2.1. Fonksiyonların belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki dav-
         Öğrenme Çıktıları           ranışını limit kavramını kullanarak grafikler üzerinden yorumlayabilme
                                     a) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki davranışını
                                     grafik üzerinden inceler.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Grafikten elde ettiği bilgileri tablo veya sözel temsiller yoluyla yaklaşma
         Birimleri                   fikrine ulaşacak şekilde dönüştürür.
                                     c) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki limitini sözel
                                     olarak yeniden ifade eder.
                                     Fonksiyon kavramını yorumlayabilir.
                                     Fonksiyonlarla işlemler yapabilir.
                                     Doğrusal, karesel, karekök ve rasyonel fonksiyonlar ile polinom fonksiyonla-
         Ön Koşul Beceriler/Temel    rın matematiksel temsillerini oluşturabilir.
         Kabuller                    Bu fonksiyonların cebirsel gösterimindeki katsayıları ile nitel özellikleri ara-
                                     sında ilişki kurabilir.
                                     Fonksiyonlarla elde edilebilen birinci ve ikinci dereceden denklemleri çöze-
                                     bildiği ve rasyonel fonksiyonları çarpanlara ayırabilir.
                                     Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki davranışını gra-
                                     fik üzerinden incelerken zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          Grafikten elde ettiği bilgileri tablo veya sözel temsiller yoluyla yaklaşma fik-
         İhtiyaçları                 rine ulaşacak şekilde dönüştürürken zorluk yaşayabilir.
                                     Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki limitini sözel ola-
                                     rak yeniden ifade etmede zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Öğrencilere limit kavramının günlük hayattaki uygulamaları hakkında
                                     bilgi  verilebilir.  Örneğin  mühendislik,  ekonomi  ve  fizik  gibi  alanlarda  limit
                                     kavramının nasıl kullanıldığını gösteren örnekler sunulabilir. Bu, öğrencilerin
                                     konuyu daha anlamlı ve ilgi çekici bulmalarına yardımcı olur.
                                     İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soru-
                                     ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
                                     ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.

         İçerik                      İF3: Limit konusunu pekiştirmek için öğrencilere çeşitli dijital araçlar ve simü-
                                     lasyonlar sunulabilir. Örneğin web 2.0 araçları veya benzeri matematik yazı-
                                     lımlarında limitlerin nasıl hesaplandığını ve grafiksel olarak nasıl gösterildi-
                                     ğini interaktif olarak öğrenebilirler. Bu araçlar, öğrencilerin limit kavramını
                                     görsel olarak deneyimlemelerine olanak tanır. Etkileşimli tahta gösteriminin
                                     ardından  öğrenilen  bilgilere  ek  bir  örnek  oluşturmak  amacı  ile  OGM  ma-
                                     teryal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim platformları açılarak paylaşım
                                     yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak kişiselleşti-
                                     rilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Örneğin görsel öğrenciler için
                                     video dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler
                                     için interaktif uygulamalar kullanılabilir.
                                                                                                         199
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204