Page 199 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 199
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 28
TEMA: DEĞİŞİMİN MATEMATİĞİ
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.12.2.1. Fonksiyonların belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki dav-
Öğrenme Çıktıları ranışını limit kavramını kullanarak grafikler üzerinden yorumlayabilme
a) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki davranışını
grafik üzerinden inceler.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Grafikten elde ettiği bilgileri tablo veya sözel temsiller yoluyla yaklaşma
Birimleri fikrine ulaşacak şekilde dönüştürür.
c) Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki limitini sözel
olarak yeniden ifade eder.
Fonksiyon kavramını yorumlayabilir.
Fonksiyonlarla işlemler yapabilir.
Doğrusal, karesel, karekök ve rasyonel fonksiyonlar ile polinom fonksiyonla-
Ön Koşul Beceriler/Temel rın matematiksel temsillerini oluşturabilir.
Kabuller Bu fonksiyonların cebirsel gösterimindeki katsayıları ile nitel özellikleri ara-
sında ilişki kurabilir.
Fonksiyonlarla elde edilebilen birinci ve ikinci dereceden denklemleri çöze-
bildiği ve rasyonel fonksiyonları çarpanlara ayırabilir.
Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki davranışını gra-
fik üzerinden incelerken zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Grafikten elde ettiği bilgileri tablo veya sözel temsiller yoluyla yaklaşma fik-
İhtiyaçları rine ulaşacak şekilde dönüştürürken zorluk yaşayabilir.
Bir fonksiyonun belirli bir nokta civarındaki veya sonsuzdaki limitini sözel ola-
rak yeniden ifade etmede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilere limit kavramının günlük hayattaki uygulamaları hakkında
bilgi verilebilir. Örneğin mühendislik, ekonomi ve fizik gibi alanlarda limit
kavramının nasıl kullanıldığını gösteren örnekler sunulabilir. Bu, öğrencilerin
konuyu daha anlamlı ve ilgi çekici bulmalarına yardımcı olur.
İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soru-
ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
İçerik İF3: Limit konusunu pekiştirmek için öğrencilere çeşitli dijital araçlar ve simü-
lasyonlar sunulabilir. Örneğin web 2.0 araçları veya benzeri matematik yazı-
lımlarında limitlerin nasıl hesaplandığını ve grafiksel olarak nasıl gösterildi-
ğini interaktif olarak öğrenebilirler. Bu araçlar, öğrencilerin limit kavramını
görsel olarak deneyimlemelerine olanak tanır. Etkileşimli tahta gösteriminin
ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluşturmak amacı ile OGM ma-
teryal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim platformları açılarak paylaşım
yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak kişiselleşti-
rilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Örneğin görsel öğrenciler için
video dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler
için interaktif uygulamalar kullanılabilir.
199