Page 194 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 194

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                KUTU OYUNU
         Konu                        Polinomlar
                                     Polinomu tanımlar.
         Öğrenme Hedefleri
                                     Polinom fonksiyonların sayısal, cebirsel ve grafiksel özelliklerini gözlemler.
                                     •   Etkileşimli tahta
                                     •   Küpler (her yüzünde farklı sorular)
         Materyaller
                                     •   Çalışma kâğıtları
                                     •   İnteraktif uygulamalar, web 2.0 araçları
         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte; soru-cevap, etkinlik temelli grup öğretimi, küpleme, doğrudan
                                     anlatım ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır.
                                     Soru-Cevap: Öğretmen öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için öğrencile-
                                     re “Asal sayılar hakkında neler biliyorsunuz?” diye sorar. Öğrencilere düşün-
                                     meleri, yanıtlarına ilişkin not almaları ve sonrasında gönüllü öğrencilerden
                                     başlayarak yanıtlarını sınıfla paylaşmaları için 3 dakika süre verir.
                                     Etkinlik Temelli Grup Öğretimi: Öğretmen sunum yaptıktan sonra konunun
                                     öğrenciler  tarafından  anlaşılması  ve  öğrenilenlerin  pekiştirilmesi  için  küp
                                     etkinliğini kurgular ve etkinliği grup öğretimi biçiminde öğrencilerle birlikte
                                     gerçekleştirir.
                                     Küpleme: Her bir yüzünde seçilen nesneyi farklı açılardan düşünmek için so-
                                     rular yer alan küp sunulur. Bu küp üzerinde ;
                                     1.  Tanımlama
                                     2.  Karşılaştırma
                                     3.  İlişkilendirme
                                     4.  Analiz etme
         Etkinlik Açıklaması         5.  Uygulama
                                     6.  Tartışmaya yönelik yönergeler oluşturulur.
                                      Öğrencilere küpü atarak gelen soruları cevaplamaları ve cevaplarını etkinlik
                                     sonunda sunmak için fırsat verilir. Küpleme stratejisi, bireysel olarak kullanı-
                                     labileceği gibi grup etkinliği içerisinde de kullanılabilir. Bu adımda küpleme
                                     stratejisini  kullanmayı  öğrenen  öğrencilerle  etkinlik  içerisinde  de  küpleme
                                     stratejisi kullanılabilir. Dolayısıyla küpün bir yüzünde yer alan soru bireysel
                                     bir çalışma olabileceği gibi farklı konularda tasarlanmış küpler grup sorum-
                                     luluğuna da verilebilir.
                                     Grafik Düzenleyiciler: Çok çeşitli şekillerde kullanılan grafik düzenleyiciler
                                     bu konuda farklı açıların trigonometrik değerlerini bulmak için tablo oluştur-
                                     mak amacıyla kullanılmıştır.
                                     Doğrudan Anlatım:  Öğretmen  konuya  ilişkin  temel  kavramları  ayrıntılı  bi-
                                     çimde açıklar ve konuya ilişkin çeşitli örnekler sunarak öğrencilerin konuyu
                                     öğrenmesini sağlar.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
                                     rencilere özetler.

    194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199