Page 194 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 194
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı KUTU OYUNU
Konu Polinomlar
Polinomu tanımlar.
Öğrenme Hedefleri
Polinom fonksiyonların sayısal, cebirsel ve grafiksel özelliklerini gözlemler.
• Etkileşimli tahta
• Küpler (her yüzünde farklı sorular)
Materyaller
• Çalışma kâğıtları
• İnteraktif uygulamalar, web 2.0 araçları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, etkinlik temelli grup öğretimi, küpleme, doğrudan
anlatım ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır.
Soru-Cevap: Öğretmen öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için öğrencile-
re “Asal sayılar hakkında neler biliyorsunuz?” diye sorar. Öğrencilere düşün-
meleri, yanıtlarına ilişkin not almaları ve sonrasında gönüllü öğrencilerden
başlayarak yanıtlarını sınıfla paylaşmaları için 3 dakika süre verir.
Etkinlik Temelli Grup Öğretimi: Öğretmen sunum yaptıktan sonra konunun
öğrenciler tarafından anlaşılması ve öğrenilenlerin pekiştirilmesi için küp
etkinliğini kurgular ve etkinliği grup öğretimi biçiminde öğrencilerle birlikte
gerçekleştirir.
Küpleme: Her bir yüzünde seçilen nesneyi farklı açılardan düşünmek için so-
rular yer alan küp sunulur. Bu küp üzerinde ;
1. Tanımlama
2. Karşılaştırma
3. İlişkilendirme
4. Analiz etme
Etkinlik Açıklaması 5. Uygulama
6. Tartışmaya yönelik yönergeler oluşturulur.
Öğrencilere küpü atarak gelen soruları cevaplamaları ve cevaplarını etkinlik
sonunda sunmak için fırsat verilir. Küpleme stratejisi, bireysel olarak kullanı-
labileceği gibi grup etkinliği içerisinde de kullanılabilir. Bu adımda küpleme
stratejisini kullanmayı öğrenen öğrencilerle etkinlik içerisinde de küpleme
stratejisi kullanılabilir. Dolayısıyla küpün bir yüzünde yer alan soru bireysel
bir çalışma olabileceği gibi farklı konularda tasarlanmış küpler grup sorum-
luluğuna da verilebilir.
Grafik Düzenleyiciler: Çok çeşitli şekillerde kullanılan grafik düzenleyiciler
bu konuda farklı açıların trigonometrik değerlerini bulmak için tablo oluştur-
mak amacıyla kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen konuya ilişkin temel kavramları ayrıntılı bi-
çimde açıklar ve konuya ilişkin çeşitli örnekler sunarak öğrencilerin konuyu
öğrenmesini sağlar.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
rencilere özetler.
194