Page 192 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 192

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken
                                     öğrenciler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
                                     SF2: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan
                                     öğrenciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin ok-
                                     larla yapılması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görsel-
                                     leştirerek sunabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esna-
                                     sında yardımcı olmak amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde
                                     etkileşimli tahtadan farklı çevrimiçi eğitim platformları kullanılabilir.
                                     SF3: Öğretmen, polinomlarla ilgili konuları anlatırken öğrencilerin dikkatini
                                     çekmek ve kavrayışlarını artırmak için görsel materyaller kullanabilir. Örne-
                                     ğin polinomların grafiklerini çizerek ve bu grafikleri renklendirerek konunun
                                     görsel olarak daha anlaşılır olmasını sağlayabilir. Ayrıca polinomların gerçek
                                     yaşam uygulamaları üzerine örnekler vererek öğrencilerin konuya olan ilgi-
                                     sini artırabilir.
         Süreç                       SF4: Öğrenciler arasında iş birliği ve etkileşimi teşvik etmek amacıyla grup
                                     çalışmaları organize edilebilir. Her grup, belirli bir polinom problemini çöz-
                                     mek için birlikte çalışır ve çözümlerini sınıfla paylaşır. Bu yöntem, öğrencilerin
                                     farklı bakış açıları geliştirmelerini ve birbirlerinden öğrenmelerini sağlar. Ay-
                                     rıca öğretmen her grubun performansını gözlemleyerek gerektiğinde müda-
                                     halede bulunabilir.
                                     SF5:  Öğretmen,  ders  sırasında  sorduğu  soruları  farklı  zorluk  seviyelerinde
                                     hazırlayarak  öğrencilere  sunabilir.  Bu  sayede  öğrencilerin  bireysel  perfor-
                                     manslarına göre sorulara yanıt vermeleri sağlanır. Zorlanan öğrenciler için
                                     daha basit ipuçları ve yönlendirmeler sunulabilirken ileri düzeydeki öğrenci-
                                     ler için daha karmaşık sorular ve problemler hazırlanabilir.
                                     SF6: Dersin daha etkileşimli ve ilgi çekici hâle gelmesi için teknolojiden fay-
                                     dalanılabilir. Örneğin etkileşimli tahtada polinomlarla ilgili interaktif uygu-
                                     lamalar ve simülasyonlar kullanılabilir. Öğrenciler, bu uygulamalar aracılı-
                                     ğıyla  polinomların  farklı  özelliklerini  deneyimleyerek  öğrenebilirler.  Ayrıca
                                     çevrimiçi platformlardan alınan materyallerle desteklenen ders anlatımları
                                     yapılabilir.

                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre veri-
                                     lebilir.
                                     ÜF2:  Öğretmen  etkinlik  boyunca  öğrencilerin  bireysel  etkinliklere  ve  grup
                                     etkinliklerine katılımını, talep edilen uygulamaları yaparlarken gösterdikleri
                                     performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
         Ürün
                                     ÜF3: Öğrencilerin polinomlarla ilgili bilgi düzeylerini değerlendirmek ama-
                                     cıyla  dijital  portfolyolar  oluşturulabilir.  Her  öğrenci,  derste  öğrendiklerini
                                     yansıtan dijital projeler, grafikler, videolar veya sunumlar hazırlayarak port-
                                     folyolarına ekler. Bu portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli olarak göz-
                                     den geçirilir ve geri bildirim sağlanır. Öğrenciler, portfolyolarına kendi öğ-
                                     renme hızlarına ve ilgi alanlarına göre içerikler ekleyebilirler.






    192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197