Page 190 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 190

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Sunum ve Tartışma (15 dakika):
                                     •   Her grup, hazırladığı çalışmayı sınıfa sunar.
                                     •   Gruplar birbirlerinin çalışmalarını değerlendirir ve geri bildirimde bulu-
                                         nur.
                                     Öğretmen, sunumları değerlendirir ve öğrencilerin konuyu anlama düzeyle-
         Uygulama Aşamaları
                                     rini kontrol eder. Geometrik dizi ile ilgili kavramları ve özellikleri özetleyerek
                                     etkinliği  sonlandırır.

                                     Öğretmen geometrik dizi ile ilgili kavramları ve özellikleri etkileşimli tahta-
                                     da şematize ederek özetleyip dersi sonlandırır. Geometrik dizi ile ilgili OGM
                                     materyalleri,  kazanım  bazlı  beceri  temelli  etkinliklerden  de  yararlanılabi-
                                     lir(ÜF2).


                                     Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların
                                     yer aldığı çalışma kâğıtları üzerinden  yapılması önerilebilir (ÜF1).
         Değerlendirme               Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkin-
                                     liklerine  katılımını,  kendilerinden  talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirme
                                     performanslarını gözlemleyerek değerlendirebilir (ÜF2).


                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                     •   Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluştur-
                                         ma
                                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
                                         zılı, görsel vb.)

         Kullanılan Evrensel Tasarım   •   Öğrencilerin  kendi  hızlarında  ilerlemelerine  olanak  tanıyan  etkileşimli
         Ögeleri                         öğrenme araçları kullanma
                                     •   Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfol-
                                         yolar oluşturmalarına yardımcı olma
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                     •   Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere
                                         yapılandırılmış rehberlik sunma
                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.).
                                     •   Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (yaratıcı projeler, uygulamalı gö-
                                         revler vb.).
                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme


    190
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195