Page 190 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 190
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Sunum ve Tartışma (15 dakika):
• Her grup, hazırladığı çalışmayı sınıfa sunar.
• Gruplar birbirlerinin çalışmalarını değerlendirir ve geri bildirimde bulu-
nur.
Öğretmen, sunumları değerlendirir ve öğrencilerin konuyu anlama düzeyle-
Uygulama Aşamaları
rini kontrol eder. Geometrik dizi ile ilgili kavramları ve özellikleri özetleyerek
etkinliği sonlandırır.
Öğretmen geometrik dizi ile ilgili kavramları ve özellikleri etkileşimli tahta-
da şematize ederek özetleyip dersi sonlandırır. Geometrik dizi ile ilgili OGM
materyalleri, kazanım bazlı beceri temelli etkinliklerden de yararlanılabi-
lir(ÜF2).
Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların
yer aldığı çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
Değerlendirme Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkin-
liklerine katılımını, kendilerinden talep edilen uygulamaları gerçekleştirme
performanslarını gözlemleyerek değerlendirebilir (ÜF2).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluştur-
ma
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
zılı, görsel vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım • Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli
Ögeleri öğrenme araçları kullanma
• Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfol-
yolar oluşturmalarına yardımcı olma
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere
yapılandırılmış rehberlik sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.).
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (yaratıcı projeler, uygulamalı gö-
revler vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
190