Page 185 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     ÜF1:  Desteklenmeye  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  uygulama  sırasında
                                     performanslarına bağlı olarak ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde
                                     ek süre verilebilir.

                                     ÜF2:  Öğretmen  etkinlik  boyunca  öğrencilerin  bireysel  etkinliklere  ve
                                     grup  etkinliklerine  katılımını,  talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirirken
                                     gösterdikleri performanslarını temel alarak öğrencileri değerlendirebilir.
                                     ÜF3: Dijital Portfolyolar: Öğrenciler, geometrik dizilerle ilgili öğrendiklerini
                                     yansıtan dijital projeler, grafikler, videolar veya sunumlar hazırlayarak dijital
                                     portfolyolar  oluştururlar.  Bu  portfolyolar,  öğretmen  tarafından  düzenli
                                     olarak  gözden  geçirilir  ve  geri  bildirim  sağlanır.  Bu  yöntem,  öğrencilerin
         Ürün                        kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine ve gelişimlerini izlemelerine
                                     olanak tanır.

                                     ÜF4:  Performans  Görevleri:  Öğrencilerden,  geometrik  dizilerle  ilgili  belirli
                                     bir  performans  görevini  tamamlamaları  istenir.  Örneğin  öğrencilerden
                                     bir  bilimsel  araştırma  projesi  yapmaları  ve  bu  projede  geometrik  dizilerin
                                     nasıl kullanıldığını açıklamaları istenebilir. Bu görevler, öğrencilerin bilgi ve
                                     becerilerini uygulamaya dönüştürmelerine yardımcı olur.
                                     ÜF5:  Araştırma  Projeleri:  Öğrencilerden,  geometrik  dizilerle  ilgili  belirli
                                     bir  konuda  araştırma  yapmaları  ve  bulgularını  rapor  halinde  sunmaları
                                     istenir.  Örneğin  bir  grup  öğrenci  geometrik  dizilerin  biyolojideki  veya
                                     mühendislikteki  uygulamalarını  araştırırken  başka  bir  grup  ekonomideki
                                     uygulamaları inceleyebilir. Bu projeler, öğrencilerin araştırma yapma, bilgi
                                     toplama ve sonuçları analiz etme becerilerini geliştirir.
                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir.




































                                                                                                         185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190