Page 183 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 183

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri

                               •   Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
                               •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                               •   Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teşvik etme

                               •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölçme ve de-
                                   ğerlendirme biçimleri vb.)

                               •   Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme fırsatları
                                   sunma

                               •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, görsel vb.)
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri       •   Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfolyolar oluşturma-
                                   larına yardımcı olma
                               •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                               •   Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapılandırılmış
                                   rehberlik sunma
                               •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif uygula-
                                   malar vb.)
                               •   Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin birbirlerinden
                                   öğrenmelerini teşvik etme
                               •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına
                                   uygun hedefler belirleme








































                                                                                                         183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188