Page 179 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          FARKIM VE FORMÜLÜM


         Konu                  Aritmetik Dizi


                               Sayı örüntülerinin ardışık terimlerini belirleme

                               Ardışık terimler arasındaki ortak fark ilişkisini belirleme
         Öğrenme Hedefleri
                               Sayı örüntülerinin her bir terimini belirlenen ortak farkı kullanarak ifade etme
                               Ortak farkı kullanarak örüntülerin genel terimini bulma



                               •  Etkileşimli  tahta
                               •  Üzerinde mıknatıslı rakamlar  olan bir pano
         Materyaller
                               •  Renkli kartonlar

                               •  Çalışma kâğıdı



         Süre                  2 ders saati


                               Bu etkinlikte istasyon tekniği, gösterip yaptırma, doğrudan anlatım, akran destekli
                               öğretim ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen, ardışık terimler arasındaki sayıların farklarının eşit
                               olduğunu, bu sayının aritmetik dizinin ortak farkı olduğunu açıklar ve öğrencilere
                               konuyla ilgili sorular sorar. Öğretmen öğrencilerin cevaplarını alır, yanlış cevap ve-
                               ren öğrencilere doğrudan anlatımla dönüt verir.
                               Öğrenme İstasyonları: Farklı öğrenme stillerine hitap eden ve aktif katılımı teşvik
                               eden  esnek  bir  öğrenme  yaklaşımıdır.  Sınıf  ortamında  öğrenme  istasyonları,  her
                               biri belirli bir etkinlik veya göreve odaklanan bir dizi istasyondan oluşur. Öğrenciler,
                               istasyonlar arasında yer değiştirerek her bir istasyonda belirli bir süre çalışırlar.

                               Soru-Cevap: Öğretmen soru-cevap yöntemini kullanarak öğrencileri yönlendirir.
         Etkinlik Açıklaması
                               Gösterip Yaptırma: Etkinliğe başlamadan önce öğretmen, örnek bir soru üzerin-
                               de aritmetik dizi ile ilgili işlemlerin yapılışını etkileşimli tahtada adım adım çözerek
                               gösterir ardından öğrencilerden benzer işlemleri yapmalarını ister. Öğretmen öğ-
                               rencilere boş çalışma kâğıtlarını dağıtır ve öğrencilere yeni işlemler vereceğini ve bu
                               işlemleri yaparken bu çalışma kâğıtlarını kullanmaları gerektiğini söyler. Sonrasın-
                               da etkileşimli tahtadan sıralı işlem basamaklarını açar ve öğrencilerden sırayla bu
                               işlemleri yapmalarını ister.
                               Özetleme: Öğretmen, derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli nok-
                               taları  etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.







                                                                                                         179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184