Page 179 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı FARKIM VE FORMÜLÜM
Konu Aritmetik Dizi
Sayı örüntülerinin ardışık terimlerini belirleme
Ardışık terimler arasındaki ortak fark ilişkisini belirleme
Öğrenme Hedefleri
Sayı örüntülerinin her bir terimini belirlenen ortak farkı kullanarak ifade etme
Ortak farkı kullanarak örüntülerin genel terimini bulma
• Etkileşimli tahta
• Üzerinde mıknatıslı rakamlar olan bir pano
Materyaller
• Renkli kartonlar
• Çalışma kâğıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte istasyon tekniği, gösterip yaptırma, doğrudan anlatım, akran destekli
öğretim ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen, ardışık terimler arasındaki sayıların farklarının eşit
olduğunu, bu sayının aritmetik dizinin ortak farkı olduğunu açıklar ve öğrencilere
konuyla ilgili sorular sorar. Öğretmen öğrencilerin cevaplarını alır, yanlış cevap ve-
ren öğrencilere doğrudan anlatımla dönüt verir.
Öğrenme İstasyonları: Farklı öğrenme stillerine hitap eden ve aktif katılımı teşvik
eden esnek bir öğrenme yaklaşımıdır. Sınıf ortamında öğrenme istasyonları, her
biri belirli bir etkinlik veya göreve odaklanan bir dizi istasyondan oluşur. Öğrenciler,
istasyonlar arasında yer değiştirerek her bir istasyonda belirli bir süre çalışırlar.
Soru-Cevap: Öğretmen soru-cevap yöntemini kullanarak öğrencileri yönlendirir.
Etkinlik Açıklaması
Gösterip Yaptırma: Etkinliğe başlamadan önce öğretmen, örnek bir soru üzerin-
de aritmetik dizi ile ilgili işlemlerin yapılışını etkileşimli tahtada adım adım çözerek
gösterir ardından öğrencilerden benzer işlemleri yapmalarını ister. Öğretmen öğ-
rencilere boş çalışma kâğıtlarını dağıtır ve öğrencilere yeni işlemler vereceğini ve bu
işlemleri yaparken bu çalışma kâğıtlarını kullanmaları gerektiğini söyler. Sonrasın-
da etkileşimli tahtadan sıralı işlem basamaklarını açar ve öğrencilerden sırayla bu
işlemleri yapmalarını ister.
Özetleme: Öğretmen, derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli nok-
taları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
179