Page 174 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 174
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
10. Raporlama ve Sunum:
• Araştırma sonuçları doğru bir şekilde raporlandı mı?
• Araştırma sonuçları paydaşlar ve kamuoyu ile nasıl paylaşılacak?
Öğretmen, ders sırasında öğrencilerin anlamakta zorlandıkları konulara ilişkin kısa
video klipler veya interaktif simülasyonlar kullanabilir. Öğretmen dersin sonunda,
üslü sayıların nitel özelliklerini ve süreçte yer alan önemli noktaları ve birbiri ile olan
ilişkilerini etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler (SF4).
Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katılımını,
talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değerlendirebilir.
Değerlendirme (ÜF1).
Ders sürecini çeşitlendirilmiş kontrol listeleri ile değerlendirir (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma ( uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik etme.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
Kullanılan Evrensel sel vb.).
Tasarım Ögeleri
• Yapılandırılmış bir günlük rutin oluşturma.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfolyolar
oluşturmalarına yardımcı olma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik etme.
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
174