Page 174 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 174

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                10. Raporlama ve Sunum:
                                   • Araştırma sonuçları doğru bir şekilde raporlandı mı?

                                   • Araştırma sonuçları paydaşlar ve kamuoyu ile nasıl paylaşılacak?
                               Öğretmen, ders sırasında öğrencilerin anlamakta zorlandıkları konulara ilişkin kısa
                               video klipler veya interaktif simülasyonlar kullanabilir. Öğretmen  dersin sonunda,
                               üslü sayıların nitel özelliklerini ve süreçte yer alan önemli noktaları  ve birbiri ile olan
                               ilişkilerini etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler (SF4).
                               Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katılımını,
                               talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözlemleyerek  değerlendirebilir.
         Değerlendirme         (ÜF1).

                               Ders sürecini çeşitlendirilmiş kontrol listeleri ile değerlendirir (ÜF2).
                               Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.

                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme.
                                 •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (  uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik etme.
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
         Kullanılan Evrensel       sel vb.).
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Yapılandırılmış bir günlük rutin oluşturma.
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.

                                 •  Öğrenme  sürecinde  kendi  ilerlemelerini  görselleştirebilecekleri  portfolyolar
                                   oluşturmalarına yardımcı olma.

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).

                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik etme.

                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.





















    174
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179