Page 178 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178

Matematik

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                               SF2: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
                               ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
                               SF3: Öğrenciler, küçük gruplar halinde aritmetik dizilerle ilgili problemler üzerin-
                               de çalışabilirler. Her grup, kendi problemini çözmek için stratejiler geliştirebilir ve
         Süreç
                               çözümlerini sınıfla paylaşabilir. Bu süreçte öğretmen, gruplar arasında dolaşarak
                               rehberlik ve geri bildirim sağlayabilir. Bu yöntem, öğrencilerin iş birliği yaparak öğ-
                               renmelerine ve birbirlerinden öğrenmelerine olanak tanır.




                               ÜF1: Öğretmen; etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkinlik-
                               lerine katılım düzeylerini, talep edilen uygulamaları gerçekleştirirken gösterdikleri
                               performansları dikkate alarak öğrencileri değerlendirebilir.
                               ÜF2: Öğrencilerden aritmetik dizilerin farklı alanlardaki (finans, bilim, günlük ya-
                               şam vb.) uygulamalarını gösteren infografikler veya posterler hazırlamaları iste-
                               nebilir. Bu infografikler ve posterler, öğrencilerin öğrendiklerini görsel olarak ifade
                               etmelerini sağlar.
         Ürün
                               ÜF3: Öğrencilerden aritmetik dizilerle ilgili animasyonlar veya kısa videolar hazır-
                               lamaları istenebilir. Bu videolar, öğrencilerin konuyu anladıklarını yaratıcı bir şekil-
                               de göstermelerine yardımcı olur.
                               ÜF4: Öğrencilere aritmetik dizilerle ilgili problem çözme görevleri verilebilir. Öğ-
                               renciler, kendi oluşturdukları problemleri çözerken bir yandan da bu problemleri
                               sınıf arkadaşlarına sunarak öğretici rol üstlenirler.





                               FÖOD 1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               ler için rahat hareket edebilecekleri ortamı sağlayabilir.































    178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183