Page 182 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 182
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Aşağıdaki sorularla bazı terimleri verilen dizilerin kuralını bularak öğrencilerin konu-
yu pekiştirmesi sağlanır.
1. Soru İlk terimi 8 ve ortak farkı 3 olan aritmetik dizinin genel teriminin kuralını bu-
lunuz.
2. Soru İlk terimi 3 ortak farkı 2 olan aritmetik dizinin 15. terimi kaçtır?
3. Soruİlk terimi (3a –1), ikinci terimi (2a + 5) ve üçüncü terimi (4a – 5) olan aritmetik
dizide ortak fark kaçtır?
4. Soru –10, –3, 4, 11 …
Yukarıda ilk dört terimi verilen aritmetik dizinin genel teriminin kuralını bulunuz.
3.İstasyon : Aritmetik diziler ile ilgili problem kurma ve problem çözme etkinlikleri
içerir.
Öğretmen öğrencilere üzerinde mıknatıslı rakamlar (0,1,2,…9) olan bir pano hazır-
lar. Öğrenciler panodaki mıknatıslı rakamları istedikleri şekilde tekli (tek basamaklı
sayı), ikili (iki basamaklı sayı) üçlü (üç basamaklı sayı) birleştirerek kendi aritmetik
dizilerini oluşturur ve diğer arkadaşlarından bu dizinin ortak farkını belirlemelerini
ve genel teriminin kuralını yazmalarını isterler, böylece akran öğretimiyle öğrenme
gerçekleşmiş olur (SF3, ÜF1).
Öğrenme istasyonlarında aritmetik dizi ile ilgili OGM materyalleri kazanım bazlı be-
ceri temelli etkinliklerden de yararlanılabilir. Problem çözme ve kurma çalışmalarının
ardından öğretmen aritmetik dizi ile ilgili kavramları ve özellikleri tahtada şemalaş-
tırarak dersi sonlandırır(ÜF2).
Değerlendirme: Sürecin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların yer aldı-
ğı çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilebilir
Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel etkinliklere ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları nasıl gerçekleştirdiklerini gözlemleyerek öğ-
Değerlendirme rencileri değerlendirebilir (ÜF1).
Değerlendirme sürecinin etkileşimli tahta üzerinde yukarıda sunulan içeriklerle
benzer örnekler sunularak yapılması önerilebilir (ÜF2).
182