Page 184 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 184
Matematik
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 26
TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.12.1.1. Aritmetik ve geometrik dizilerin özelliklerine ilişkin muhakeme
Öğrenme Çıktıları yapabilme
a) Sayı örüntülerinin ardışık terimlerini belirler.
b) Ardışık terimler arasındaki ortak fark/oran (çarpan) ilişkisini belirler.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri c) Sayı örüntülerinin her bir terimini belirlediği ortak farkı/oranı kullanarak
ifade eder.
ç) Ortak farkı/oranı kullanarak örüntülerin genel terimini belirler.
Öğrenciler önceden edindikleri bilgilerden sayı örüntüleri hakkında çıkarım
yapabilirler.
Ön Koşul Beceriler/Temel Doğrusal değişim içeren bir durumu doğrusal fonksiyonun cebirsel ifadesi
Kabuller olarak genelleyebilirler.
Cebirsel temsilleri verilen üstel fonksiyonların istenen değerlerini bulabilirler
ve üstel değişimi yorumlayabilirler.
Sayı örüntülerinin ardışık terimlerini belirlemekte zorluk yaşayabilir.
Ardışık terimler arasındaki ortak fark/oran (çarpan) ilişkisini belirlemekte
zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Sayı örüntülerinin her bir terimini belirlediği ortak farkı/oranı kullanarak
ifade etmede zorluk yaşayabilir.
Ortak farkı/oranı kullanarak örüntülerin genel terimini belirlemekte zorluk
yaşayabilir..
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilere geometrik dizilerin gerçek yaşam uygulamaları hakkında
bilgi verilebilir. Finansal büyüme modelleri, nüfus artış oranları ve doğada
meydana gelen olaylar gibi konular üzerinden geometrik dizilerin nasıl
kullanıldığını gösteren projeler verilebilir. Bu sayede, öğrenciler konunun
pratikteki önemini kavrayabilirler.
İçerik İF2: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim
platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme
stillerine uygun kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir.
Örneğin görsel öğrenciler için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli
açıklamalar ve interaktif uygulamalar kullanılabilir.
SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken
öğrenciler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
Süreç
SF2: Öğrencilerin ilgi alanlarına uygun, türevin günlük yaşamda nasıl kul-
lanıldığını gösteren örnekler verilebilir. Türevin günlük hayattaki önemi gibi
konular üzerinden ders içeriği zenginleştirilebilir.
184