Page 189 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189

Matematik

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Ders Planı
                                         1.  Giriş (5 dakika):

                                            o  Öğretmen, geometrik dizilerin günlük hayatta nerelerde kullanı-
                                               labileceğini sorar.

                                            o  Öğrencilerin  verdiği  cevapları  birleştirerek  radyoaktif  bozunma
                                               ve deprem analizi gibi örnekler verir.

                                            o  Geometrik dizilerin önemli bir araç olduğunu vurgular.
                                         2.  Konuya Giriş (10 dakika):
                                            o  Öğretmen, tahtaya sayı örüntüleri yazar (1, 2, 4, 8... ; 10, 20, 30,
                                               40, 50… vb.).
                                            o  Öğrencilerden bu sayıların oranlarını bulmalarını ister ve oranla-
                                               rın sabit olduğunu açıklar.
                                            o  Geometrik dizinin tanımını ve genel terim formülünü açıklar:

                                                                 a  = a  · r (n-1)
                                                                      1
                                                                  n
                                         3.  Grupların Oluşturulması (5 dakika):
                                            o  Öğrenciler, 4 kişilik heterojen gruplara ayrılır.
                                         4.  RAFT Görevlerinin Dağıtılması (25 dakika):

                                            o  Her grup, aşağıdaki RAFT görevlerinden birini alır.
         Uygulama Aşamaları
                                     RAFT Görevleri:

                                         1.  Rol: Bilim İnsanı İzleyici Kitlesi: Bilim Konferansı Katılımcıları Format:
                                            Poster  Sunumu  Tema:  Geometrik  Dizilerin  Radyoaktif  Bozunmada
                                            Kullanımı
                                            Görev: Radyoaktif maddelerin bozunma süreçlerini geometrik dizi-
                                            ler kullanarak açıklayan bir poster hazırlayın. Posterinizde, geomet-
                                            rik dizinin nasıl kullanıldığını, radyoaktif bozunmanın matematiksel
                                            modelini ve bunun çevresel etkilerini açıklayın.
                                         2.  Rol:  Sismolog  İzleyici  Kitlesi:  Deprem  Araştırma  Enstitüsü  Üyeleri
                                            Format:  Bilgilendirme  Broşürü  Tema:  Geometrik  Dizilerin  Deprem
                                            Analizinde Kullanımı
                                            Görev: Depremlerin belirli aralıklarla meydana gelme olasılığı ve bü-
                                            yüklüklerinin geometrik dizilerle nasıl analiz edildiğini açıklayan bir
                                            broşür hazırlayın. Broşürde geometrik dizilerin deprem analizlerinde
                                            nasıl kullanıldığını ve bu analizlerin toplum için önemini açıklayın.
                                         3.  Rol: Ekonomist İzleyici Kitlesi: Yatırımcılar Format: Rapor Tema: Ge-
                                            ometrik Dizilerin Ekonomik Büyüme Analizinde Kullanımı
                                            Görev: Ekonomik büyüme ve finansal modellerde geometrik dizilerin
                                            nasıl kullanıldığını açıklayan bir rapor hazırlayın. Raporda, belirli bir
                                            sektörün büyüme projeksiyonlarını geometrik diziler kullanarak he-
                                            saplayın ve bu büyümenin ekonomik etkilerini tartışın (SF1).




                                                                                                         189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194