Page 170 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 170
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı VERİ ANALİZİ YOLCULUĞU
İki Nicel Değişkenli Veri ile Çalışabilme ve İki Nicel Değişken Arasındaki İlişkililiğe
Konu
Dayalı İstatistiksel Araştırma Yapma.
• Araştırma sorusu belirleme
• Veri toplama
Öğrenme Hedefleri
• Veri ile çalışma
• Veriye dayalı karar verme
• Etkileşimli tahta
• Boş çalışma kâğıtarı
• Veri toplama araçları (anketler, ölçekler, gözlem formları vb. )
Materyaller
• Dijital kaynaklar (EBA, OGM materyal portalları vb.)
• Tablolar ve grafikler
• Sunum izleme çizelgesi
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
Beyin Fırtınası : Sürece başlarken öğrencilerin sağlık, eğitim, çevre, doğa veya ik-
lim gibi alanlardaki ihtiyaç duydukları ya da merak ettikleri araştırma konuları ne-
lerdir diye sorularak belirlenir.
Performansa Dayalı Grup Oluşturma: Öğretmen hazır bulunuşluklarını göz önün-
de bulundurarak performansa dayalı öğrenci grupları oluşturur ve gruplarının ken-
dilerine verilen görevlere ilişkin çalışmaları istenir. Her grup kendi içinde iş bölümü
yaparak araştırma sürecini tamamlar.
Etkinlik Açıklaması
Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen işlemleri
gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Bu sırada örnek bir soru öğret-
men tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım çözülür. Ardın-
dan öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtarını dağıtır ve kendilerine yeni işlemler
vereceğini ve bu işlemleri yanıtlarken bu çalışma kâğıtarını kullanmaları gerektiğini
söyler. Sonrasında etkileşimli tahtadan sıralı işlem basamaklarını açar ve öğrenci-
lere tüm işlemleri yaparken görev listesini sırasıyla takip etmelerini ister.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Derse girişte dikkat çekme amaçlı öğrencilere “Sizce okulumuzdaki sosyal kulüplerde
aktif olarak görev alan öğrenciler mi yoksa sosyal etkinliklere katılmayan öğrenciler
mi akademik olarak daha başarılıdır?” sorusunu sorar.
Bu etkinlik, öğrencilerin etraflarında olup bitenleri merak etmelerini ve merak ettikleri
Uygulama Süreci
konular doğrultusunda sorular sormalarını ve kendilerine, topluma, çevreye ve canlı-
lara karşı hassasiyetle yaklaşmalarını sağlayacak ipuçları verir (İF1, SF1).
Öğretmen bu etkinlik için aşağıdaki istatistiksel araştırma süresince öğrencilere reh-
berlik eder (İF1).
170