Page 167 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 24
1. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER
Etkinliğe MAT. 11.3.1.
Dönüştürülecek İki nicel değişkenli veri ile çalışabilme ve iki nicel değişken arasındaki ilişkililiğe dayalı
Öğrenme Çıktıları karar verebilme
a) İki nicel değişkenli veriye dayalı istatistiksel araştırma gerektiren gerçek yaşam
durumlarını belirler.
b) Bağlam içerisinde iki nicel değişken arasındaki ilişkililiğe odaklanan araştırma
soruları oluşturur.
c) İki nicel değişkenli veri toplamak/elde etmek için plan yapar.
ç) İki nicel değişkenli verileri toplayarak/elde ederek analize hazırlar.
d) Araştırma sorusu bağlamında toplanan/elde edilen iki nicel değişkenli verileri
Basamaklandırılmış analiz etmek için görselleştirme ve/veya özetleme [tablo, serpme diyagramı (saçı-
Bilgi Birimleri lım grafiği), bölgelere göre sayım oranı, korelasyon katsayısı] araçlarından uygun
olanı seçer.
e) Araştırma sorusu bağlamında toplanan/elde edilen verileri belirlediği araçlarla
analiz eder.
f) İki nicel değişkenli veri dağılımlarına dayalı istatistiksel araştırmadan elde edilen
bulguları yorumlayarak sonuç çıkarır.
g) İki nicel değişkenli veri dağılımlarına dayalı istatistiksel araştırmadan elde edilen
sonuçları araştırma sorusu bağlamında değerlendirir.
Öğrenciler, tek nicel değişkenli veri dağılımlarına yönelik betimleme ve karşılaştır-
ma gerektiren araştırma sorusu oluşturabilirler.
Öğrenciler araştırma sorusu bağlamında toplanan nicel verileri analiz etmek için
görselleştirme ve/veya özetleme araçları kullanabilirler.
Nicel verileri analiz ederek yorumlayabilirler.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller İki kategorik değişkenin ilişkililiğine dair araştırma sorusu oluşturabilirler ve oluş-
turdukları sorular için veri toplayabilirler.
Elde ettikleri iki kategorik değişkenli verilerden hareketle verileri görselleştirebilirler.
Özetleyebildikleri (toplam satır veya sütunlardaki göreli sıklıkları gösteren iki yönlü
tablo, koşullu göreli sıklıkları gösteren sütun grafikleri, koşullu göreli sıklıklar gibi),
değişebilirlik ve dağılım kavramlarını bilirler ve verileri yorumlayabilirler.
167