Page 164 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 164
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
a a 10
13
5 a a 10 4
13
1. GÖRSEL 2. GÖRSEL
a
14 a a
Öğrencilere şekli tamamlamaları için zaman tanındıktan sonra 3. görsel etkileşimli 15 a 11 12
tahtaya yansıtılır. Öğretmen görsel ile ilgili şu açıklamayı yapar: 5 4
“3. görsel oyuncudan istenen görselin tangramda parçalarla oluşturulmuş halidir.”
1. GÖRSEL
2. GÖRSEL
a
14 a
15 a 12
a 11
3. GÖRSEL
a 24
3. GÖRSEL a
a 23 a a a 1
8 16 a 13 10 a 7 4
a 21
Öğretmen öğrencileri dört gruba ayırarak öğrencilere üzerinde 1’den 8’e kadar nu-
a
a 22
2
maralar yazan çeşitkenar üçgen şeklinde kartonlar dağıtır ve üzerinde yazan sayılar
1
a 24
ardışık olan her iki üçgenin birer kenarlarının eşit uzunlukta olduğunu söyler.
7
a
a
1
a
a
Öğrencilerden ellerindeki sekiz üçgenden, üzerinde yazan sayılar ardışık olacak şe-
a
a
2
20
23
6a
a
10
3
4
4
8
3 a
16
a
5 13
a 21
7
kilde sırasıyla 1, 2, 3, 4, …, 8 adet üçgen seçerek üçgenlerin eşit kenarları çakışacak
19
a
a
a
5
a 22
17
2
şekilde yeni geometrik şekiller oluşturmalarını ister. Öğrencilere dağıttığı çalışma kâ-
1
a
18
a
ğıtlarında bulunan tabloya, verdiği örneğe uygun şekilde ulaştıkları sonuçları kaydet-
a
a
6
7
8
a
14
a
melerini söyleyip tablo örneğini verir. 15 a 11 a 12 a 9 2 a
20
6
a 5 4 3 3
19
a
a
Kullanılan Üçgen Sayısı Oluşan Şeklin Kenar Sayısı Oluşan Şeklin İç Açıları Toplamı
5
17
a
18 a
a a 6
14 a 15 a 11 a 12 a 9 8
164