Page 165 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 165
13
1. GÖRSEL
2. GÖRSEL
a
Matematik a 14 5 15 a a a 10 11 4 a 12
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
3. GÖRSEL
a 24
a
a 23 a a a 1
8 a 21 16 a 13 10 a 7 4
a 22 a 2
1
7
a 20 6 2 a
a 19 5 4 3 3
a 17 a 5
a 18 a
a 14 a 15 a 11 a 12 a 9 a 8 6
a a 10
13
5 4
1. GÖRSEL 2. GÖRSEL
a
14 a
15 a 12
a
11
Üzerinde yazan sayılar ardışık olan 4 ve 5 nolu üçgenler eşit olan kenarlarından
birleştirilerek bir dörtgen elde edilmiştir. Dörtgenin iç açıları toplamı ise
a + a + a + a + a + a =180° + 180° = 360° olur.
14
13
11
15
12
10
180° 180°
Kullanılan Üçgen Sayısı Oluşan Şeklin Kenar Sayısı Oluşan Şeklin İç Açıları Toplamı
2 4 360°
3. GÖRSEL 3 5 540°
4 6 720°
5 7 900°
a 24 6 8 1080°
a
a 23 a a a 1 7 9 1260°
8 a 21 16 a 13 10 a 7 4 8 10 1440°
a 22 a 2
1 (ÜF1).
7 Öğrencilere çalışma kâğıtlarında tabloyu doldurmaları için yeterli süre verildikten
a 20 6 2 a
a 19 5 4 3 3 sonra yukarıdaki şekilde oluşan tablo ile ilgili, öğrencilerin beyin fırtınası yaparak,
a 17 a 5 seçilen üçgen sayısı ile oluşan geometrik şeklin (çokgen olarak adlandırılmakta-
a 18 a dır) kenar sayısı arasında, çokgenin kenar sayısı n olmak üzere seçilen üçgen sayısı
a 14 a 15 a 11 a 12 a 9 a 8 6 (n − 2) olacak şekilde bir bağıntı olduğu sonucuna ulaşmaları beklenmektedir.
165