Page 165 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 165

13
                                        1. GÖRSEL
                                                                        2. GÖRSEL
                                                                                                                                      a
                                                                                           Matematik                              a 14  5 15 a a a 10 11 4  a 12
                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
                                                               3. GÖRSEL




                                          a 24
                                                                                         a
                                      a 23       a                 a                a     1
                                      8     a 21  16     a 13       10         a 7   4
                                     a 22                                                     a 2
                                                                                              1
                                         7
                                       a 20     6                                       2       a
                                       a 19              5          4         3                  3
                                             a 17                                          a 5
                                                a 18                                    a
                                                      a 14  a 15  a 11  a 12  a 9  a 8   6








                                                                 a a  10
                                                                  13




                                                                5     4

 1. GÖRSEL  2. GÖRSEL
                                                            a
                                                             14  a
                                                                 15     a 12
                                                                    a
                                                                     11
                               Üzerinde yazan sayılar ardışık olan 4 ve 5 nolu üçgenler eşit olan kenarlarından
                               birleştirilerek bir dörtgen elde edilmiştir. Dörtgenin iç açıları toplamı ise
                               a  + a  + a  + a  + a  + a  =180° + 180° = 360° olur.
                                                   14
                                              13
                                     11
                                                       15
                                          12
                                 10
                                          180°            180°
                                 Kullanılan Üçgen Sayısı  Oluşan Şeklin Kenar Sayısı  Oluşan Şeklin İç Açıları Toplamı
                                         2                      4                       360°
 3. GÖRSEL                               3                      5                       540°
                                         4                      6                       720°
                                         5                      7                       900°
 a 24                                    6                      8                      1080°
                   a
 a 23  a  a    a    1                    7                      9                      1260°
 8  a 21  16  a 13  10  a 7  4           8                     10                      1440°
 a 22                    a 2
                        1      (ÜF1).
 7                             Öğrencilere çalışma kâğıtlarında tabloyu doldurmaları için yeterli süre verildikten
 a 20  6          2       a
 a 19  5  4  3             3   sonra yukarıdaki şekilde oluşan tablo ile ilgili, öğrencilerin beyin fırtınası yaparak,
 a 17                a 5       seçilen üçgen sayısı ile oluşan geometrik şeklin (çokgen olarak adlandırılmakta-
 a 18             a            dır) kenar sayısı arasında, çokgenin kenar sayısı n olmak üzere seçilen üçgen sayısı
 a 14  a 15  a 11  a 12  a 9  a 8  6  (n − 2) olacak şekilde bir bağıntı olduğu sonucuna ulaşmaları beklenmektedir.

                                                                                                         165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170