Page 163 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163

Matematik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          TANGRAMLA ÇOKGENLERİ KEŞFET


         Konu                  Çokgenler



                               Çokgenlerin kaç üçgenden oluştuğunu belirleyerek  çokgenin kenar sayısını ve iç
         Öğrenme Hedefleri
                               açılarının ölçüleri toplamını hesaplar.

                                 •  Tangram setleri
                                 •  Çeşitkenar üçgen şeklinde kartonlar (1'den 8'e kadar numaralar yazılır.)
                                 •  Etkileşimli tahta
         Materyaller
                                 •  Çalışma kâğıtları
                                 •  Hesap makineleri
                                 •  Renkli kalemler ve kâğıtlar


         Süre                  2 ders saati


                               Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:

                               Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen işlemleri
                               gösterir ardından öğrencilerden yapmalarını ister.  Bu sırada örnek bir soru öğret-
                               men tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım çözülür. Ardından
                               öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtları dağıtır ve kendilerine yeni işlemler ve-
         Etkinlik Açıklaması   receğini ve bu işlemleri yanıtlarken bu çalışma kâğıtlarını kullanmaları gerektiğini
                               söyler. Sonrasında etkileşimli tahtadan sıralı işlem basamaklarını açar ve öğrenci-
                               lere tüm işlemleri yaparken aşağıdaki görev listesini sırasıyla takip etmelerini ister.

                               Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
                               noktaları  etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.

                               Bu kazanımın öğretimi sırasında öğrenme merkezleri tekniğinin kullanılması



                               Öğretmen “Aranızda daha önce tangram gören veya tangramla oynayan var mı?’’  di-
                               yerek öğrencilerinin dikkatini çekerek derse giriş yapar. Öğrencilerden cevaplar alır.
                                “Tangram 7 geometrik parçanın bir araya getirilerek çeşitli şekillerin ortaya çıkarıldığı
                               bir zekâ oyunudur. Herkesin rahatlıkla oynayabileceği bir oyundur. Tangram parça-
         Uygulama Süreci       ları, farklı büyüklükte 5 üçgen, 1 paralelkenar, 1 kareden oluşmaktadır. Amaç verilen
                               şekli tüm parçaları kullanarak elde etmektir.” şeklinde açıklama yapar. Öğretmen et-
                               kileşimli tahtaya aşağıdaki görselleri yansıtır ve görseller ile ilgili şu açıklamayı yapar:
                               “1. görsel tangramın 7 parçası, 2. görsel oyunun aşamalarında oyuncudan  tangram
                               parçaları ile oluşturması istenendir.”






                                                                                                         163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168